سرویس: استان ایلام
کد خبر: 67383
|
14:20 - 1403/07/07
نسخه چاپی

خواهر شهیدان عبدالمهدی و کریم پیرحیاتی مطرح کرد:

فداکاری‌های شهیدان پیرحیاتی برای عشق به وطن

فداکاری‌های شهیدان پیرحیاتی برای عشق به وطن
خواهر شهیدان عبدالمهدی و کریم پیرحیاتی گفت: فداکاری‌های شهیدان پیرحیاتی برای عشق به وطن بود تا اجازه ندهند بیگانگان بر این مملکت حاکم شوند.

مریم پیرحیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره زندگی و فداکاری‌های برادرانش در عملیات سارات سومار گفت: شهید عبدالمهدی متولد ۳ آذر ۱۳۳۶ و عبدالکریم متولد ۳ آذر ۱۳۳۹ بودند؛ سال گذشته، فوت پدرم مصادف با روز تولد شهید عبدالمهدی شد و پدرم جاسم پیرحیاتی به جمع فرزندان شهیدش پیوست.

 خواهر شهیدان عبدالمهدی و کریم پیرحیاتی به تحرکات صدام قبل از شروع جنگ اشاره کرد و گفت: صدام قبل از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، تحرکات و عملیات‌هایی در مرزهای ایران داشت. در اردیبهشت ۵۹، ایرانیان معاند را از عراق بیرون کردند و اموالشان را مصادره کردند. شهید عبدالمهدی و شهید مرادی مرتب با هم بودند و به جنگ‌زده‌ها کمک می‌کردند.

فرهنگی بازنشسته ادامه داد: شهید عبدالکریم هم مدیر و آموزگار بود و من در سال اول خدمتم کنار ایشان خدمت کردم. شهید مهدی رئیس امور تربیتی ایوان بود و در زمان تشکیل دادگاه انقلاب به خدمت در ایلام مشغول شد. با شروع جنگ تحمیلی، شهید مهدی تسویه کرد و گفت که دیگر به آموزش و پرورش برنمی‌گردد.

وی توضیح داد: که شهیدان با همکاری دیگر دوستان، سپاه را در ایوان تشکیل دادند و با وجود شرایط سخت، به دفاع از وطن پرداختند؛ شهید مهدی به عنوان فرمانده عملیات محور ایوان تا سومار و شهید کریم به عنوان جانشین او فعالیت می‌کردند.

 پیرحیاتی به ویژگی‌های انسانی برادرانش اشاره کرد و گفت: شهید مهدی هر چه داشت به مردم می‌داد. یک خانمی که از گیلان‌غرب آواره شده بود، تعریف می‌کرد که مهدی مرتب درب خانه ما مواد غذایی می‌گذاشت و می‌رفت.

خواهر شهیدان عبدالمهدی و کریم پیرحیاتی با یادآوری روز عاشورا گفت: مهدی غسل شهادت کرد و با فامیل خداحافظی کرد. آن روز ما برنج و خورشت داشتیم، اما مهدی فقط برنج خالی خورد و گفت که مردم ندارند.

پیرحیاتی همچنین به روز شهادت برادرانش در ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: در آن روز، هلی‌کوپتر هوانیروز ارتش در منطقه پرواز کرد و شهید مهدی و دیگر برادران پاسدار در یک تیراندازی مورد اصابت قرار گرفتند. پدرم به دنبال بچه‌ها رفت و پس از شهادتشان، پیکرها را به خانه آوردند.

وی به وصیت‌نامه شهید عبدالمهدی نیز اشاره کرد: شهادت را تولدی دوباره می‌دانست و آن را آغاز یک زندگی نوین همراه با سعادت ابدی می‌دانست. او به دنبال سعادت ابدی بود و می‌خواست این دنیا و آن دنیا را نصیب خود کند.

خواهر شهیدان عبدالمهدی و کریم پیرحیاتی گفت: فداکاری‌های شهیدان پیرحیاتی برای عشق به وطن بود تا اجازه ندهند بیگانگان بر این مملکت حاکم شوند.

 

انتهای خبر/ر
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد