سرویس: سیاسی
کد خبر: 67387
|
00:21 - 1403/07/08
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است
امام‌جمعه ایلام گفت: رژیم صهیونیستی در بمباران بیروت مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است؛ این اقدامات نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه نقض جدی قوانین بین‌المللی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به بمباران بیروت و وضعیت جاری در لبنان، بر جنایت‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرده و گفت: رژیم صهیونیستی در بمباران بیروت مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است؛ این اقدامات نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه نقض جدی قوانین بین‌المللی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

امام‌جمعه ایلام به نتانیاهو اشاره کرد و گفت: نتانیاهو یک جنایت‌کار جنگی است و به خاطر جنایاتش باید محاکمه شود. او و دیگر مقام‌های صهیونیستی باید به خاطر اقداماتی که علیه مردم بی‌دفاع لبنان انجام داده‌اند، پاسخگو باشند. این جنایات فراموش نخواهد شد و باید در محاکم بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: آنچه در لبنان و به‌ویژه در بیروت می‌گذرد، جنایت جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع لبنان است. این اقدامات نه تنها جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، بلکه زیرساخت‌های حیاتی کشور را تخریب می‌کند و موجب آوارگی و رنج بیشتر مردم می‌شود. جامعه جهانی باید به این جنایات پاسخ دهد و سکوت خود را بشکند.

کریمی‌تبار در ادامه به نقش سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها باید در برابر این جنایات سکوت نکنند و به وظایف خود در حمایت از حقوق بشر عمل کنند. این وظیفه آن‌هاست که به موقع و قاطعانه علیه چنین جنایت‌هایی واکنش نشان دهند.

وی همچنین بر لزوم وحدت مسلمانان و حمایت از مردم لبنان تأکید کرد و گفت: ما به عنوان مسلمانان و انسان‌ها وظیفه داریم تا صدای مظلومیت مردم لبنان را به گوش جهانیان برسانیم و از حقوق آن‌ها دفاع کنیم. این وظیفه ماست که در کنار برادران و خواهران خود در لبنان بایستیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

در پایان، کریمی‌تبار با تأکید بر لزوم همبستگی جهانی در برابر ظلم و جنایت، خواستار اقدام فوری و مؤثر برای پایان دادن به این جنایات شد و گفت: ما باید به یاد داشته باشیم که هرگونه سکوت یا بی‌توجهی به این جنایات، به معنای همکاری غیرمستقیم با جنایت‌کاران است. صدای ما باید بلند باشد و باید بر حقایق تأکید کنیم تا دیگران نیز متوجه ابعاد این فاجعه شوند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد