سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26268
|
07:59 - 1396/02/04
نسخه چاپی

هجوم دوباره ریزگردها به آسمان استان ایلام؛

مدارس نوبت صبح مهران تعطیل شد/ کاهش دید افقی به یک کیلومتر

مدارس نوبت صبح مهران تعطیل شد/ کاهش دید افقی به یک کیلومتر
گرد و غبار باعث تعطیلی مدارس شهرستان مرزی مهران در نوبت صبح دوشنبه 4 اردیبهشت شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، به علت ورود توده گردوغبار به آسمان شهرستان مرزی مهران، ستاد بحران این شهرستان در خصوص وضعیت مدارس نوبت صبح اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به علت شدت غلظت گرد و خاکی که از ساعاتی پیش هوای شهرستان مهران را فرا گرفته تمامی مداس شهرستان مهران امروز (دوشنبه) چهارم اردیبهشت ماه در نوبت صبح تعطیل است.

شایان ذکر است ادارات شهرستان مهران نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز و در خصوص تعطیلی مدراس نوبت عصر نیز تصمیم گیری خواهد شد.

دید افقی به یک هزار متر کاهش یافت

"علی محمدیان"، رئیس هواشناسی مهران  اظهار کرد: میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به یک هزار متر رسیده که 9 هزار متر از وضعیت دید در هوای استاندارد و سالم کم تر است و نشان از آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی دارد.

وی با اشاره به افزایش سرعت باد در کشور عراق و انتقال گرد و خاک به سمت مرزهای کشورمان افزود: پیش بینی می شود این روند کاهش دید امروز ادامه داشته باشد و ریزگردها تا پایان  امروز در آسمان مهران باقی بماند.

شبکه بهداشت و درمان مهران نیز با توجه به شرایط نامساعد و آلودگی شدید هوا، از بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان خواست از منازل خارج نشوند و از تردد غیرضروری در فضاهای آزاد خودداری کنند.

ساکنان شهرستان گرمسیری مهران با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق بیش از سایر مناطق استان ایلام با این پدیده رو به رو هستند و این معضل مشکلات متعدد برای آنان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب