سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2598
|
10:11 - 1392/03/05
نسخه چاپی

استان ایلام به چه تغییری نیاز دارد؟

استان ایلام به چه تغییری نیاز دارد؟
استان ایلام در صحنه سیاست و فرهنگ و اقتصاد به چه تغییراتی نیاز دارد؟ اهالی استان ایلام، دانشجویان شاغل به تحصیل در استان و آنهایی که با ایلام و ظرفیت‌های آن آشنایی داشته و ایده‌هایی برای آینده و تحلیل‌هایی از چرایی مشکلات دارند، با دیدگاه‌های خود این گزارش را کامل خواهند کرد.

ایلام فردا:در شهریور ۱۳۱۴ به موجب تصویب‌نامه هیأت وزیران و به منظور یادآوری بزرگی و شکوه تمدن عیلام باستان، استان ایلام به مرکزیت شهر ایلام امروزی تشکیل شد. 78 سال پس از آن زمان، ایلام اکنون کم‌جمعیت‌ترین استان ایران با جمعیتی حدود ششصد هزار نفر است. اگر مهران و دهلران در زمان جنگ نام‌هایی پر کاربرد بودند، اکنون هم شاید بخش زیادی از اهمیت استان ناشی از موقعیت مرزی آن باشد که در همسایگی کشور عراق است.

اهالی استان ایلام، مسافران به آن و یا دانشجویانی که در آنجا تحصیل کرده و می‌کنند، نسبت به استان ایلام، امکانات و فرصت‌های آن نگاه‌های متفاوتی خواهند داشت و هر یک شاید نگاهی خاص به مشکلات این استان و یا راه‌های پیشرفت و تعالی آن داشته باشند. 

بنابراین، کسانی که با این استان آشنایی دارند، از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و چالش‌های استان بگویند. به زبان ساده‌تر پرسش اصلی خوانده می‌شوید امروز این است:

* استان ایلام به چه تغییری نیاز دارد؟

* چه مسائلی را موانع پیشرفت استان ایلام می‌دانید؟

* کدام ظرفیت‌های استان ناشناخته یا بلااستفاده مانده است؟

* مشکلات اصلی اکنون و آینده استان را چه می‌دانید؟

* و به طور خلاصه چه می‌شود و چه باید کرد تا وضع استان بهتر شود؟

 

 

تابناک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد