سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2594
|
21:10 - 1392/03/04
نسخه چاپی

تصاویر/درب های حرم مطهر حضرت عباس(ع) در ایلام

 تصاویر/درب های حرم مطهر حضرت عباس(ع) در ایلام
این درها، از چوب ساج، عناب ، فوفل و نارنج ساخته شده و هنرمندان شیرازی روی آن را با گره‌کاری و مشبک‌کاری تزیین و پشت آن را خاتم اصیل شیرازی کار کرده‌اند

به گزارش ایلام فردا،استان ایلام این روزها میزبان دو درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) است و هر روز مردم شهر ایلام و دیگر شهرهای استان به زیارت این درب ها مشرف می شوند.

این دو درب حرم مطهر حضرت عباس(ع) هر کدام به ابعاد 2.60 در 3.30 سانتی‌متر، در شیراز به‌دست هنرمندان این استان ساخته شده است.

این درها، از چوب ساج، عناب ، فوفل و نارنج ساخته شده و هنرمندان شیرازی روی آن را با گره‌کاری و مشبک‌کاری تزیین و پشت آن را خاتم اصیل شیرازی کار کرده‌اند.

200 کیلوگرم مس، 2 کیلوگرم طلا و 300 قطعه میناکاری شده روی این در‌ها به کار رفته و کلماتی که برش خورده‌اند با طلاکاری روی آنها نصب شده است و شیشه سکوریت نشکن که روی آن نصب شده، جلوه‌ای خاص به این دست‌ساخته‌های هنرمندانه بخشیده است.

این درها با استفاده از نذورات مردم استان ایلام ساخته شده  و اکنون در سازمان فنی و حرفه ای شهر ایلام در معرض دید عموم قرار گرفته و در آینده نزدیک با همراهی مردم ولایت‌مدار ایلام به عتبات منتقل می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد