سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24030
|
12:34 - 1395/09/09
نسخه چاپی

با اختراع کنتور جامع خانگی توسط یکی ایلامی؛

اطلاعات کنتورها از طریق سامانه به مرکز میسر می شود

اطلاعات کنتورها از طریق سامانه به مرکز میسر می شود
مخترع کنتور جامع خانگی گفت: تفکر بسیجی در همه حال و هرجاقابل استفاده است و می تواند نجات بخش باشد ، یک زمان این فرهنگ باید با در دست گرفتن اسلحه تبلور کند و در یک زمان با جنگ علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "یوسف رحیمی" بسیجی مخترع دستگاه کنتور جامع خانگی  گفت: چند سال سابقه فعالیت در بسیج مسجد سید الشهدا، پایگاه مقاومت جامعه المهدی(عج) را داشته و اخیرا با تامل برای سهولت در امر خواندن کنتور های خانگی این دستگاه را طراحی کرده ام.

رحیمی اظهار کرد: با پشتیبانی بسیج و خانواده چنین طرحی سرانجام عملی شد تا رویه خواندن کنتور و مشترکین راحت تر از قبل انجام شود.

وی با اشاره به نحوه عملکرد دستگاه افزود: این طرح با توجه به نیاز های ضروری و اساسی هر خانوار، کارخانه ها و تمامی مکان ها اندیشیده شده است، اساس کار این دستگاه به این شکل است که تمامی کنتور های خانه و همچنین سیستم مخابرات خانه (تلفن )را با هم تلفیق کرده و به صورت یک کنتور جامع در آورده و در نهایت اطلاعات  
حاصله از کنتورها را از طریق سامانه به یک مرکز منتقل کرده است.

رحیمی عنوان کرد: اطلاعات وارده  در آن مرکز مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت بر اساس ارقام کنتور و تعرفه های مختص به آن سازمان حساب شده و مبلغ قابل پرداخت خانوار را  به خانوار مورد نظر ازطریق همان سامانه اطلاع رسانی می کند که از سیستم RF استفاده شده است و برای ارسال اطلاعات کنتورهای زیاد جواب گو نبوده و در صورت تجاری شدن این طرح از همان سیستم سامانه پیامکی تلفن ثابت منزل یا سیستم های پیامکی تلفن همراه (GSM)استفاده خواهد شد.

مخترع ایلامی تصریح کرد: با توجه به هوشمند بودن این دستگاه در صورت بروز آتش سوزی به طور خودکار کنتور های برق و  گاز قطع و از بروز خطرات بعدی آتش سوزی از جمله اتصال خطوط برق و انفجار بر اثر لوله کشی گاز خانه جلوگیری می کند.

رحیمی در ادامه با اشاره به فرهنگ بسیجی عنوان کرد: تفکر بسیجی در همه حال و هرجاقابل استفاده است و می تواند نجات بخش باشد ، یک زمان این فرهنگ باید با در دست گرفتن اسلحه تبلور کند و در یک زمان با جنگ علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی.

وی تشریح کرد : هم اکنون عرصه جنگ نرم است و موثرترین ،بزرگترین و قدرتمند ترین ارتش مردمی کشور یعنی بسیج می تواند با این جبهه فرهنگی دشمن مقابله کند.

رحیمی خاطر نشان کرد : بسیج یک فرهنگ و سبک زندگی است، بسیج عضویت در پایگاه یا هرجای دیگری نیست بلکه هرکسی که تفکر انقلابی و آرمانی دارد میتواند بسیجی باشد.
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد