ایلام بیدار12:34 - 1395/09/09
با اختراع کنتور جامع خانگی توسط یکی ایلامی؛

اطلاعات کنتورها از طریق سامانه به مرکز میسر می شود

مخترع کنتور جامع خانگی گفت: تفکر بسیجی در همه حال و هرجاقابل استفاده است و می تواند نجات بخش باشد ، یک زمان این فرهنگ باید با در دست گرفتن اسلحه تبلور کند و در یک زمان با جنگ علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "یوسف رحیمی" بسیجی مخترع دستگاه کنتور جامع خانگی  گفت: چند سال سابقه فعالیت در بسیج مسجد سید الشهدا، پایگاه مقاومت جامعه المهدی(عج) را داشته و اخیرا با تامل برای سهولت در امر خواندن کنتور های خانگی این دستگاه را طراحی کرده ام.

رحیمی اظهار کرد: با پشتیبانی بسیج و خانواده چنین طرحی سرانجام عملی شد تا رویه خواندن کنتور و مشترکین راحت تر از قبل انجام شود.

وی با اشاره به نحوه عملکرد دستگاه افزود: این طرح با توجه به نیاز های ضروری و اساسی هر خانوار، کارخانه ها و تمامی مکان ها اندیشیده شده است، اساس کار این دستگاه به این شکل است که تمامی کنتور های خانه و همچنین سیستم مخابرات خانه (تلفن )را با هم تلفیق کرده و به صورت یک کنتور جامع در آورده و در نهایت اطلاعات  
حاصله از کنتورها را از طریق سامانه به یک مرکز منتقل کرده است.

رحیمی عنوان کرد: اطلاعات وارده  در آن مرکز مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت بر اساس ارقام کنتور و تعرفه های مختص به آن سازمان حساب شده و مبلغ قابل پرداخت خانوار را  به خانوار مورد نظر ازطریق همان سامانه اطلاع رسانی می کند که از سیستم RF استفاده شده است و برای ارسال اطلاعات کنتورهای زیاد جواب گو نبوده و در صورت تجاری شدن این طرح از همان سیستم سامانه پیامکی تلفن ثابت منزل یا سیستم های پیامکی تلفن همراه (GSM)استفاده خواهد شد.

مخترع ایلامی تصریح کرد: با توجه به هوشمند بودن این دستگاه در صورت بروز آتش سوزی به طور خودکار کنتور های برق و  گاز قطع و از بروز خطرات بعدی آتش سوزی از جمله اتصال خطوط برق و انفجار بر اثر لوله کشی گاز خانه جلوگیری می کند.

رحیمی در ادامه با اشاره به فرهنگ بسیجی عنوان کرد: تفکر بسیجی در همه حال و هرجاقابل استفاده است و می تواند نجات بخش باشد ، یک زمان این فرهنگ باید با در دست گرفتن اسلحه تبلور کند و در یک زمان با جنگ علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی.

وی تشریح کرد : هم اکنون عرصه جنگ نرم است و موثرترین ،بزرگترین و قدرتمند ترین ارتش مردمی کشور یعنی بسیج می تواند با این جبهه فرهنگی دشمن مقابله کند.

رحیمی خاطر نشان کرد : بسیج یک فرهنگ و سبک زندگی است، بسیج عضویت در پایگاه یا هرجای دیگری نیست بلکه هرکسی که تفکر انقلابی و آرمانی دارد میتواند بسیجی باشد.
انتهای پیام/س