سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23686
|
10:43 - 1395/08/16
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ایلام آماده استقبال از زائران اربعین حسینی + تصاویر

ایلام آماده استقبال از زائران اربعین حسینی + تصاویر
ورودی های شهر ایلام در حال آماده سازی برای حضور مشتاقانی است که می خواهند خود را از ایلا به مقصد حرم حسینی برسانند تا بار دیگر حماسه ای عظیم خلق کنند.

گروه دین و مذهب ایلام بیدار::این روزها استان ایلام حال و هوای دیگری دارد حال و هوایی که کم از دوران جنگ تحمیلی و صفا و همدلی مردم و رزمندگان ندارد اگر چه در آن دوران مردم در پشت جبهه ها کمک کار خوبی برای رزمندگان بودند اما این جبهه در زمان کنونی به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.

مردم استان ایلام برای استقبال و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) سر از پا نمی شناسند و منتظر حضور گرم آنان در استان خود هستند تا رسم ادب و مهمان نوازی از زائران دیار یار را بار دیگر به اثبات برسانند.

همین باعث شده تا مردم استان ایلام و به خصوص شهر ایلام اعم از پیر و جوان، زن و مرد، اقشار مختلف، هیئات مذهبی خود را برای فضاسازی و برنامه های در دست اقدام آماده کنند.

ورودی های شهر ایلام در حال آماده سازی برای حضور مشتاقانی است که می خواهند خود را از ایلام یادگار هزاران شهید گلگون کفن به مقصد حرم حسینی برسانند تا بار دیگر حماسه ای عظیم خلق کنند.

در حقیقت این حرکت دینی چند سالی است که به یک فرهنگ تبدیل شده به طوری که از ان بعنوان یک حماسه یاد می شود اما آنچه می توان به آن دلالت داشت این است که نقش مردم مردم استان ایلام در شکلگیری این حماسه بی نظیر بی بدیل است.

ایجاد یکسری برنامه های ویژه برای زائران اربعین در مسیر ایلام تا مرز مهران باعث شده تا زائران احساس غربت در این شهر نکنند و مسیر یاد شده را با خیال راحت تا رسیدن به مقصد نهایی طی کنند؛ یکی از این موارد ایجاد موکب های پذیرایی است.

موکب های پذیرایی و ایستگاه های صلواتی شهر ایلام در حال راه اندازی هستند و عاشقان و خادمان برای کمک به زائران حرم حسینی امادگی کامل دارند.

لزوم همراهی ویژه مردم و مسئولان

"محمد ایمانی"، یکی از خادمان اربعین حسینی شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار اظهار کرد: حس خدمت به زائران اربعین حسینی را نمی توان با هیچ چیزی دیگری عوض کرد و صفایی که از این کار نصیب ما می شود وصف ناپذیر است.

وی گفت: تمامی هم و غم ما این است که زائران اربعین بدون کوچکترین مشکلی به مسیر خود ادامه دهند و برای این کار لازم است تا ظرفیت های موجود به کار گرفته شود.

این خادم اربعین حسینی افزود: نقش مسئولان در همراهی با خادمان اربعین بسیار ضروری است و باید شرایطی اتخاذ شود تا به بهترین نحو ممکن خدمت رسانی به زوار انجام گیرد.

ایمانی خواستار ایجاد موکب های زیاد در مسیر زائران اربعین شد و گفت: بایستی با همراهی و همکاری دستگاه های فرهنگی و اجرایی علاوه بر پذیرایی کارهای فرهنگی و خدماتی بیشتری صورت گیرد.

ایجاد موکب های پذیرایی در شهر ایلام

"هادی کرمی"، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و عضو شورای هیئت های مذهبی شهرستان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار از آمادگی هیئت های مذهبی برای اسکان زوار اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت: همچون سال های گذشته کار اسکان زائران در مساجد و حسینه های شهر ایلام و نیز برگزاری ایستگاهی های صلواتی در مسیرهای تردد زائران در دستور کار قرار گرفته است.

عضو شورای هیئت های مذهبی شهرستان ایلام افزود: سعی بر این شده تا علاوه بر این موضوعات پیوست های فرهنگی نیز در نظر گرفته شود تا نواقص سال های گذشته برطرف شود.

کرمی ادامه داد: در این مسیر حتی تلاش شده تا پیوست های اقتصادی نیز مدنظر قرار گیرد و خیرینی که آمادگی کمک دارند از این طریق اقدام به خرید کالا برای زائران نماییم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیان کرد: در سال های گذشته این دو مقوله یعنی اقتصادی و فرهنگی وجود نداشت اما امسال در روند اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی از مردم خواست اگر بنا بر توزیع نذورات دارند با ایستگاه های صلواتی همکاری کنند چون به صورت مردمی در حال اداره هستند.

عضو شورای هیئت های مذهبی شهرستان ایلام خاطر نشان کرد: از مسیر میدان ارغوان تا میدان قرآن در مسیر کمربندی شهر قریب به پنج الی شش هیئت مذهبی پای کار هستند اگر چه در حال اجماع کردن هیئات مذهبی و شیفت بندی ایستگاها توسط این هیئت ها هستیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب