سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23523
|
11:47 - 1395/08/05
نسخه چاپی

وضعیت اقتصاد کشور؛ائمه جمعه استان در یک جمله تشریح می کنند

وضعیت اقتصاد کشور؛ائمه جمعه استان در یک جمله تشریح می کنند
ائمه جمعه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار به بیان وضعیت اقتصادی کشور پرداختند.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::موضوع از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شروع شد انجا که نامزدهای انتخابات برای تبیین اقدامات خود در صورت پیروزی در انتخابات وعده هایی را به مردم داده بودند.

بعد از آن انتخابات "حسن روحانی"، بعنوان رئیس دولت یازدهم انتخاب و مردم براساس وعده های داده شده، وی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده های فراوانی را به مردم داده بود که مهمرتین و شاخص ترین آن وعده ها وعده حل مشکلات اقتصادی در عرض 100 روز بود.

در حالی  که مردم منتظر تحقق وعده های دولت یازدهم بودند اما علیرغم گذشت 100 روز اما مرده هیچ تغییری در اقتصاد مشاهده نکردند و شاید آن وقت بود که رئیس دولت یازدهم تازه فهمیده بود که چه وعده های به مردم داده است.

موضوعی که باعث شد تا حتی با گذشت چندین و چندین ماه از زمان روی کار امدن دولت یازدهم اما وعده تحقق حل مشکلات اقتصادی در 100 روز به واقعیت دست پیدا نکند.

دولت نیز در این میان به بهانه های مختلف درصدد سرپوش گذاشتن به وعده های خود و عمده این بهانه را به تحریم و شرایط سخت آن بسط داد؛ موضوعی که کمااینکه در گذشته نیز شاهد آن بودیم و مشخص نبود روحانی با چه منطقی وعده حل مشکل 100 روزه را داده بود.

در همین حال بسیاری از صاحب نظران، کارشناسان اقتصادی و حتی برخی مدیران دولا تدبیر و امید بر این موضوع واقف اند که عملکرد اقتصادی دولت در این مدت چنگی به دل نزده و مردم رونق اقتصادی را در زندگی خود لمس نمی کنند.

در همین رابطه ائمه جمعه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار به بیان وضعیت اقتصادی کشور پرداختند.

مردم از وضعیت اقتصادی مناسبی بهره مند نیستند

حجت الاسلام والمسلمین "روح الله ولدبیگی"، امام جمعه شهرستان مهران: آن چیزی که در سطح بازار مشخص است این که مردم از وضعیت اقتصادی مناسبی بهره مند نیستند و با توجه به اینکه مطالبه مردمی در راستای تغییرات اقتصادی است، تغییراتی هم اخیرا در بدنه دولت انجام گرفت بایستی در حوزه اقتصادی صورت می پذیرفت تا منجر به رضایتمندی جامعه شود.

دولت در بسیاری از شعارهای اقتصادی نتوانست پا را فراتر بگذارد

حجت الاسلام و المسلمین "محمدجواد قنبربیگی"، امام جمعه شهرستان دره شهر: در حقیقت دولت در بسیاری از وعده ها و شعارهای اقتصادی نتوانست پا را فراتر بگذارد و مبحث اقتصاد مقاومتی کنار گذاشته شده است.

با حلوا حلوا گفتن مشکلات اقتصادی حل نمی شود

حجت الاسلام و المسلیمن "حسین حاجیلری"، امام جمعه شهرستان آبدانان: دولت باید مسئله اقتصاد را در اولویت کار خود قرار دهد و با حلوا حلوا گفتن مشکلات اقتصادی حل نمی شود.

مسئولان از اداره کشور بر مبنای نفت بر حذر باشند

حجت الاسلام و المسلیمن "محسن موسوی"، امام جمعه شهرستان دهلران: در واقع  اداره شدن اقتصاد کشور بر پایه نفت موضوعی است که مسئولان باید بر آن بر حذر باشند.

رونق اقتصادی به ایام انتخابات موکول نشود

حجت الاسلام و المسلیمن "سیدعبدالله امینی"، امام جمعه ملکشاهی: در واقع روند اقتصاد کشور با توجه به اینکه فضای بازی برای اقتصاد ترسیم شده مسیری رو به رشد بوده است اما خواهشی که از دولتمردان داریم این است که اگر قرار بر رشد اقتصادی و فضای مناسب بازار است به ایام انتخابات موکول نکنند و اگر قرار است گشایشی صورت پذیرد هم اکنون انجام پذیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد