سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23508
|
07:51 - 1395/08/05
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی ایوان:

بیش از نیمی از گاوداری های ایوان تعطیل هستند

بیش از نیمی از گاوداری های ایوان تعطیل هستند
رییس جهاد کشاورزی ایوان گفت: بیش از نیمی از گاوداری های ایوان به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، عباس سرتنگی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ایوان ضمن تائید تعطیلی بیش از نیمی از گاوداری های این شهرستان اظهارکرد: کشاورزی و دامداری دو بخش تاثیرگذار در حوزه ی کشاورزی محسوب می شوند که لازم و ملزوم همدیگرند به طوری که نیاز دام به محصولات کشاورزی از ضروریات این حوزه محسوب می شود.

وی افزود: از سالهای گذشته تا کنون تعداد157واحد گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی به همراه پروار بندی در شهرستان ایوان مجوز تاسیس واحدتولیدی گرفته اند که برخی از آنان تاکنون مشغول کار هستند و برخی به طور کامل تعطیل شده اند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ایوان  تصریح کرد: از تعداد 157واحد تولیدی در سطح شهرستان ایوان بیش از نیمی به واسطه مشکلات اقتصادی اعلام تعطیلی نموده اند  که علت اصلی آن را نبود بازار مناسب جهت عرضه دام و فراوده های گوشتی بیان شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته هیچ گونه تسهیلات حمایتی با بهره کم از گاوداری شهرستان ایوان برای ادامه فعالیت خود صورت نگرفته است که همین امر نیز مهمترین دلیل تعطیلی این واحد ها است.

سرتنگی ادامه داد: بدهی معوقات بانکی، سود و جرائم سنگین حاصل از دیرکرد تسهیلات بانکی، ، کاهش قیمت شیر و گوشت و افزایش قیمت علوفه و خوراک دام از دلایل اصلی تعطیلی واحد های صنعتی  و نیمه صنعتی و پرواربندی در شهرستان ایوان است.

سرتنگی عنوان کرد: اجرای طرح های کشاورزی با سودهای کلان بانکی هیچ گاه مقرون به صرفه هم برای کشاورزان و دامداران و هم برای بانک ها نخواهد بود بلکه باید به دنبال تسهیلات حمایتی با سود چهار درصد باشیم تا بتوانیم حمایت علمی و عملی خود را از این حوزه ها داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد