سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19213
|
08:06 - 1394/12/10
نسخه چاپی

هشدار پلیس فتای ایلام؛

لاتاری، شيوه مدرن کلاهبرداری اينترنتی/ خانواده ها مراقب باشند

لاتاری، شيوه مدرن کلاهبرداری اينترنتی/ خانواده ها مراقب باشند
رئيس پليس فتای ايلام از لاتاري به عنوان شيوه مدرن کلاهبرداري نام برد و از خانواده ها خواست مراقب کلاهبرداري با عنوان برنده شدن در قرعه کشي هاي فضاي سايبر باشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس، "علي عباسي کساني"، رئیس پلیس فتای ایلام اظهار داشت:امروزه اينترنت مخاطبان زيادي را در فضاي سايبر به خود اختصاص داده است که بيشترين گروه استفاده کننده از اين فضا را نوجوانان و جوانان تشکيل مي دهند.

وي ادامه داد:فضاي سايبر در کنار مزيت هايي که دارد تهديدات و خطراتي را نيز براي کارکنان به همراه دارد که کلاهبرداري هاي مالي از مهمترين  اين تهديدات به شمار مي رود.

رئيس پليس فتا استان ايلام گفت: يکي از مواردي که تحت عنوان کلاهبرداري هاي مدرن از آن ياد مي شود کلاهبرداري هايي تحت عنوان کلاهبرداري نيجريه اي يا لاتاري است که به طور گسترده در فضاي سايبر از اين نوع کلاهبرداري در جهت سوء استفاده از کاربران اينترنتي استفاده مي شود.

وي گفت: يکي از شگرد هاي مجرمانه اي که اين نوع از کلاهبرداران از آن استفاده مي کنند برانگيختن حس همدردي قرباني در پيام ها يا ايميل هاي ارسالي و استفاده از ناآگاهي افراد بويژه جوانان و نوجوانان استفاده کننده است،

سرگرد کساني با اشاره به اينکه امروزه توجه به گشت و گذارهاي اينترنتي افراد و عضويت آنها در سايت هاي مختلف، بدست آوردن اطلاعات خصوصي کاربران مانند نام و نام خانوادگي و ايميل آنها توسط کلاهبرداران امر پيچيده اي نيست و در نهايت ايميل هايي حاوي پيام هايي مبني بر برنده شدن در قرعه کشي ها و ... توسط سودجويان ارسال که منجر به فريب شخص قرباني مي شود.

سرگرد کساني به کاربران فضاي سايبر توصيه مينمايد که به پيام ها يا ايميل هاي دريافتي از افراد ناشناس توجهي نکنند تا در دام سودجويان و کلاهبرداران اينترنتي گرفتار نشوند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد