سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18855
|
06:54 - 1394/11/20
نسخه چاپی

رييس میراث فرهنگی شهرستان مهران:

اقتصاد مقاومتی صنعت مهران را متحول می کند

اقتصاد مقاومتی صنعت مهران را متحول می کند
رئیس میراث فرهنگی مهران از تحقق اقتصاد مقاومتي با اشتغالزایی صنعتگران مهراني خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، ميثم عليزاده رييس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان مهران گفت: نقش بی بدیلی که صنایع دستی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی ایفا می کند باعث شد تا بخش عمده ای از فعالیت اقتصادی مردم شهرستان بر آن استوار شود.

وي اظهار كرد: تعداد 12نفر از صنعتگران شهرستان مهران با استفاده از آموزشهاي لازم در بخش مشاغل خانگي شامل رشته هاي صنايع دستي پرکاربرد از جمله نقاشي روي شيشه،حصيربافي،قلاب بافي ، گليم نقش برجسته،گيوه بافي،معرق،چيت بافي،تراش سنگهاي قيمتي ، چرم سازي و.... وارد بازار كار شوند.

رييس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان مهران افزود: دراين رابطه صنعتگران کارهاي خود را درنمايشگاههاي متعدد در معرض فروش قرار مي دهند و در هر ماه بصورت ميانگين  بين ده تا بيست  قطعه از کارهاي خود  آماده ي فروش ميكيند.

عليزاده افزود: به گفته ي صنعتگران به طور ميانگين در طول ماه بين 5ميليون ريال تا 9ميليون ريال از فروش محصولات خود در آمدزايي حاصل مي شود.

وي تصريح کرد: تولید صنایع دستی یکی از کارهای اقتصاد مقاومتی می باشد و توجه به تولیدات داخلی ، حفظ و شناسایی و حل مشکل صنعتگران یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

رييس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان مهران اظهار كرد: آموزش، ترویج و توسعه صنایع دستی در بین افراد جامعه خصوصا جوانان در راستای ایجاد اشتغال و قدم در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد