سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18740
|
07:46 - 1394/11/14
نسخه چاپی

لزوم توسعه فضای سبز در شهرستان ملکشاهی

لزوم توسعه فضای سبز در شهرستان ملکشاهی
افزایش فضای سبز در شهرستان ملکشاهی نیازمند توسعه بیشتر پارکها و احداث بوستانها و پارکهای کوچک در محله های مختلف شهر است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازملکشاهی آنلاین، طبیعت و فضای سبز که که سال ها به عنوان قلب تپنده ی زیست گاه های بشری ایفای نقش می کرد و در زیستگاههای ییلاقی و روستایی همدم مردمان ساکن آن مناطق بود با توسعه شهرنشینی ارزش و اهمیت آن هویدا تر است. تاریخ معماری و شهرسازی نمایانگر این مهم است که از ادوار گذشته بشر  به ضرورت احداث باغ و فضای سبز در شهر های گرچه ابتدائی آن زمان پی برده بود تا از طبیعت و اصل خویش جدا نماند.

در اثر وجود آلودگی های صوتی، آلودگی های هوایی، و فشارهای روانی که در نتیجه زندگی در میان ازدحام ساختمان های سنگی و تردد انواع وسایل حمل و نقل لزوم  توجه به ساخت فضای سبز شهری ضروری است.

آن بخش از فضای سبز که در محدوده شهر طراحی و بنا می شود، فضای سبز شهری نامیده می شود و کارکردهای  مهمی از جمله تعدیل دما ، تلطیف هوا، زیبا آفرینی و آرامش برای ساکنین شهر دارد.

در بررسی اثرات روانی و اجتماعی فضای سبز باید گفت که انسان، در هر شرایطی روزانه به چند ساعت فضای ساکت و آرام نیاز دارد که فضای سبز می تواند آن را تامین نماید.همچنین از مهمترین اثرهای فضای سبز در شهر ها ، کارکرد زیست محیطی آنهاست که شهر ها را به عنوان زیست محیطی آنهاست که شهر ها را به عنوان محیط زیست جامعه انسانی معنی دار کرده است و با آثار سوء گسترش صنعت و کاربرد نادرست تکنولوژی مقابله کرده ، سبب افزایش کیفیت زیستی شهر ها می شود.

از آنجائیکه فضای سبز تاثیری قابل توجه در درمان بیماری های روحی و روانی دارد ، نگاه به  رنگ  سبز غم زدا  و موجب نشاط  است،توجه به این موضوع و افزایش سرانه آن در شهرها ضروری است.

در شهرستان ملکشاهی گرچه باغات و جنگلهای طبیعی حاشیه شهر خودش به تنهایی فضای سبز را  تا حدی فراهم نموده اما ایجاد و توسعه فضای سبز مانند پارکهای عمومی و بوستانها داخل شهر باید در دستور کار قرار گیرد و این مکانها به امکانات و سرویسهای لازم  مجهز گردند تا مورد استفاده همه شهروندان واقع گردند و تنوع گلها و درختان پارکها ،معابر و بوستانها  بیشتر شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد