سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18707
|
00:22 - 1394/11/13
نسخه چاپی

تسهیلات زلزله در بخش زرین آباد؛

باری که همچنان سنگینی می کند

باری که همچنان سنگینی می کند
پرداخت اقساط تسهیلات زلزله برای مردم بخش پهله زرین آباد و سراب میمه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، بهمن ماه سال گذشته (1393) زلزله ای به بزرگی 4.8 ریشتر، بخش پهله زرین آباد و سراب میمه از توابع شهرستان دهلران را لرزاند و موجب خسارات مالی در این بخش شد.

با پیگیری مسئولان و بازدید کارشناسان، منازل آسیب دیده شناسایی و به آنها تسهلات زلزله تعلق گرفت.
متاسفانه در زمان پرداخت تسهیلات، بانک تجارت برای اعطای تسهیلات معرفی شده بود در حالی که این بانک شعبه ای در بخش پهله زرین آباد و سراب میمه نداشت و مردم خسارت دیده این بخش باید متحمل زحمت و هزینه می شدند تا به شهر دهلران بیایند و فرایند پرونده تسهیلات در بانک را پیگیری نمایند.
بر اساس این گزارش، پایگاه تحلیلی – خبری نسیم دهلران در زمان رخداد این بروکراسی(خرداد 94) گزارشی تحت عنوان "بانک پهله چه کم از بانک تجارت دارد؟!" را انتشار داد و مسئولان را از این رخداد زحمت آور برای مردم و مشکلاتی که شاید در آینده رخ دهد با خبر ساخت.
متأسفانه پس از ماه ها از انتشار این گزارش اقدام خاصی صورت نگرفته است و حال که نوبت به سررسید اقساط این تسهیلات رسیده است باز باید مردم دیار پهله زرین آباد و سراب میمه جاده پر پیچ و خم را طی نمایند تا به بانک تجارت در دهلران یا شهر دیگری برسند و اقساط خود را پرداخت نمایند.
در تماس های تلفنی که شهروندان این دیار با خبرنگار ما داشتند، اظهار شد: اقساط تسهیلات مبلغ سنگینی نیست اما با هزینه ایاب و ذهاب آمدن تا دهلران و پرداخت آن اگر محاسبه شود این سود وام داده شده دو برابر می شود که علاوه بر خطرات جاده ای هزینه سنگینی برای ما متحمل می شود.
بر همین اساس، باقر رحیمی نژاد- بخشدار پهله زرین آباد- در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار فقره تسهیلات ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در بخش زرین آباد به متقاضیان و مالکان واحدهای آسیب دیده از زلزله سال گذشته پرداخت شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه بانک تجارت از سوی اداره بنیاد مسکن برای پرداخت و بازپرداخت تسهیلات به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تعیین شده بود اما به دلیل اینکه این بانک شعبه ای در بخش پهله ندارد مردم با مشکلاتی برای پرداخت اقساط خود مواجه شده اند.
بخشدار پهله زرین آباد تصریح کرد: مردم این بخش و سراب میمه نیز می بایست برای پرداخت اقساط خود مسافت زیادی را تا مرکز شهرستان طی نمایند که این موضوع مردم را متحمل هزینه های بسیار زیادی نموده است.
وی با بیان اینکه بانک های صادرات، ملی و کشاورزی در شهر پهله وجود دارد، گفت: با توجه به وجود شبکه شتاب در سیستم بین بانکی، بانک تجارت دهلران برای سهولت در پرداخت اقساط تسهیلات زلزله توسط مردم، یک کد 24 رقمی از طریق سیستم ساتنا و پایا را برای هر کدام از این افراد در سیستم تعریف نموده است.
رحیمی نژاد ادامه داد: علی رغم اعلام بانک تجارت در خصوص امکان پرداخت اقساط از طریق این سامانه ها در شعب بانک های شهر پهله اما این بانک ها اعلام نموده اند که سامانه ساتنا و پایا در سیستم بانکی آنها تعریف نشده است و امکان دریافت تسهیلات وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه چندین بار مکاتباتی با فرماندار شهرستان در این خصوص انجام شده است، عنوان کرد: طبق اعلام رییس بانک تجارت دهلران سامانه ساتنا و پایا برای دریافت تسهیلات در شعب بانک های صادرات، ملی و کشاورزی پهله فعال می باشد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بخشدار پهله زرین آباد خاطر نشان کرد: در این بین تنها مردم هستند که از عدم هماهنگی بین سیستم بین بانکی این بانک ها متضرر خواهند شد و مدیران بانک های استان می بایست این موضوع را در بین خود حل نمایند تا مردم این بخش این مسافت طولانی و خسته کننده را تنها برای پرداخت اقساطی که امکان پرداخت انها در خود این بخش وجود دارد طی نمایند.
اگر مسئولان برای این مشکل چاره جویی نکنند علاوه بر اینکه باری از دوش مردم بخش پهله زرین آباد و سراب میمه برنداشته اند بلکه آن را نیز سنگین تر خواهند نمود.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد