سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18648
|
17:59 - 1394/11/10
نسخه چاپی

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

تخریب کنندگان شورای نگهبان دشمنان نظام را همراهی می کنند/آیت الله جنتی مظلوم تر از شهید بهشتی است

تخریب کنندگان شورای نگهبان دشمنان نظام را همراهی می کنند/آیت الله جنتی مظلوم تر از شهید بهشتی است
عمران علی محمدی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:هجمه کنندگان به شورای نگهبان با این حرکات نسنجیده و بچه گانه،دشمنان نظام را همراهی می کنند.

عمران علی محمدی نمانیده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگوی اختضاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداربا اشاره به هجمه های اخیر به شورای نگهبان و آیت الله جنتی دبیر این شورا گفت:کسانی که سوگند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی باشند امروز مشاهده می شود که به سوگند خود وفادار نماندند و این یعنی اینکه طرف یا پایبند به قانون اساسی نیست یا نسبت به اعتقادات دینی سست است.

وی ادامه داد:در همه کشورهای جهان سیستمی مثل شورای نگهبان وجو دارد،حتی دربعضی کشورها اگر کسی برای اولین بار بخواهد به مجلس راه یابد باید 500نفر باسابقه نمایندگی مجلس وی را تایید نمایند،حتی در همین آمریکا که بعضی سنگ آن را به سینه می زنند هم محدودیتهایی شدیدی در ورود افراد به انتخابات مجلس و حتی ریاست جمهوری وجود دارد؛حالا بماند که بعضی کشورهای اطراف ما اصلا انتخاباتی وجود ندارد،ولی درجمهوری اسلامی ایران که مهد دموکراسی است سالانه به صورت متوسط یک انتخابات برگزار می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود:هیچ کسی ادعا ندارد که هیاتهای اجرایی و نظارت و شورای نگهبان معصومند ممکن است مانند سایر مسولین اشباهاتی هم داشته باشند اما شورای نگهبان براساس قانون وظیفه دارد صلاحیت افراد در انتخابات مجلس ،ریاست جمهوری و خبرگان رهبری را بررسی کند ودر همه دوره ها این وظیفه را عهده دار بوداند و کسی حق ندارد نهادهای قانونی نظام را زیر سوال ببرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن هشدار به کسانی که بی محابا در صدد تخریب شورای نگهبان هستند،تاکید کرد: این افراد با این حرکات نسنجیده و بچه گانه،دشمنان نظام را همراهی می کنند.

علی محمدی گفت:همه باید تابع قانون باشیم همه باید در احترام به قانون و اجرای آن همت گماریم.

نایب ریس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ممکن است عده ایی بگویند ما منتقدیم،بله همه از انتقاد استقبال می کنند ولی هر انتقادی که در راستای حفظ نظام نباشد مردود است و آب در آسیاب دشمن ریختن است.

علی محمدی گفت:فتنه 88 هم در اثر بی توجهی به قانون بوجود آمد اگر این افراد به نظر شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی تمکین می کردند آن مشکلات برای مردم و کشور بوجود نمی آمد.

وی در ادامه به حملات صورت گرفته علیه آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اشاره و اظهار کرد:آیت الله جنتی فردی انقلابی است که امروز مغضوب دشمنان است، چرا که راه نفوذ را سد نموده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: بدون تردید در فاصله ۳۴ سال بعد از شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی، هیچ یک از شخصیت‌های منصوب امام به اندازه آیت‌الله جنتی مظلوم نبوده است و حتی می توان گفت که آیت الله جنتی از شهید بهشتی هم مظلوم تر است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد