سرویس: سیاسی
کد خبر: 1838
|
09:12 - 1391/12/16
نسخه چاپی

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه:

نظام اصلاحات رامعادل فتنه نمی داند

نظام اصلاحات رامعادل فتنه نمی داند
مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت:نظام اصلاحات رامعادل فتنه نمی داند.

به گزارش ایلام فردا،سردار جوانی مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلام فردا به سوالات مختلف سیاسی و بین المللی پاسخ گفت.

قسمت اول مصاحبه ایلام فردا با دکتر جوانی روز یکشنبه منتشر شد و امروز قسمت دوم این مصاحبه منتشر می شود.

قسمت اول مصاحبه دکتر جوانی با ایلام فردا رااینجابخوانید.

 

مولفه های گفتمان غالب در انتخابات سال آینده

سردار جوانی در بخش دوم گفت و گوی اختصاصی خود با ایلام فردا،با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت:گفتمان و شعارهای دولت های قبلی که به قدرت رسیدند و مطرح شد،مجموعه این شعارها،شعارهای جمهوری اسلامی ایران هست؛یعنی آزادی خواهی،استقلال خواهی،عدالت خواهی و مبارزه با فساد.

وی افزود: به اقتضای دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت هست،باید مطالبات امروز مردم را ببینیم که به چه صورتی است،مردم ما در سالهای اخیر مطالباتی داشته ،ازجانب رهبری هم مطالباتی از جریان ها وگروههای سیاسی که قصد ورود به قدرت را داشته اند شده است.

 

مشکلات حاصل از قانون گریزی

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مقام معظم رهبری و مردم یکی است و عدالت خواهی،آزادی خواهی،پیشرفت،مبارزه با فساد و آرامش هم در مطالبات مردم وجود دارد اظهار داشت: گفتمان پیشرفت و عدالت که برگرفته از دهه چهارم انقلاب است می تواند گفتمان امروز ما باشد،البته گروهای سیاسی می توانند هرموضوعی را به عنوان شعار مطرح کنند اما کشور ما امروزه نیازمند چند چیز است،یکی آرامش است که در پرتو آن می توان مشکلات را حل کرد؛یکی دیگرقانون گرایی است،برخی از مشکلات ما حاصل قانون شکنی و قانون گریزی است،حوادثی که در این سالها رخ داده بخش عمده آن پاگذاشتن بر روی قانون بوده است.

وی افزود: فتنه 88 عبور از قانون بود،یعنی کسانی که فتنه 88 را برپا کردند از قانون عبور کردند اگر پایبند به قانون بودند فتنه ای به وجود نمی آمد؛در حال حاضر هم مسائلی که بین بخش هایی از دستگاهها و نهاد ها وجود دارد منشا قانون گریزی است.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد:یکی دیگر از نیازمندهای کشور حل مسائل اقتصادی است،مشکلات اقتصادی را چگونه می توان حل کرد،با کار،تلاش و سرمایه گذاری؛پس گفتمان ما باید حرکت به سمت آرام سازی و دوری از التهابات و هیجانات باشد،باید برمبنای قانون گرایی و پرهیز از قاون گریزی باشد،باید پیشرفت با نگاه به حل مسائل مردم سرلوحه کار برای مردم در آن گفتمان باشد.

جوانی تصریح کرد:اگر بخواهیم مختصات گفتمان غالب در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری  را برشمریم ،می توان مولفه های قانون گرایی،آرامش گرایی،پیشرفت،عدالت و مبارزه با فاسد را نام برد.

 

نظام اصلاحات را معادل فتنه نمی داند 

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فعالیت های گروه های سیاسی مختلف برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت:یکی از مشخصه های وضعیت کنونی ما در داخل کشوراین است که همه جریانات و گروه های سیاسی  خود را برای انتخابات سال آینده آماده می کنند که نشانگر چند مسئله است،یکی زنده بودن جامعه ما ،یعنی جامعه ما یک جامعه پویا است و مردم نسبت به انتخابات حساسیت های لازم را دارند و گروه ها و جریانات سیاسی همه به دنبال آماده کردن خود برای انتخابات هستند که نشان می دهد انتخابات در ایران واقعی ،سالم و رقابتی است.

وی اضافه کرد:بر خلاف تلاش رسانه های بیگانه برای نشان دادن اینکه انتخابات در ایران آزاد نیست ولی فعالیت و تکاپو جریانات سیاسی با گرایشهای مختلف نشان میدهد که انتخابات در ایران کاملا آزاد و رقابتی است.

جوانی ادامه داد:فتنه88 موجب شد مردم حساسیت داشته باشند و مطالبه مردم از دستگاههای مسئول خصوصا شورای نگهبان این است که بایستی کسانی را تایید کنند که واجد صلاحیت هستند.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد:بخشی از اصلاح طلبان فتنه 88 را برپا کردند،بخشی هم در این فتنه ورود نکردند و به نوعی مخالف این حرکت بودند،طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی کسانی که فتنه را برپا کردند را فاقد صلاحیت می داند،اما اصلاحات را معادل فتنه نمی داند یا اصلاح طلبان را معادل فتنه گران نمی داند که بگوییم هر کسی اصلاح طلب است فتنه گر هم هست، نه اینطور نیست.

وی افزود: اما یک انتظاری وجود دارد،کسانی که مدعی اصلاح طلبی هستند وتاکید بر پایبندی به قانون اساسی و جمهوری اسلامی می کنندمرزهای خود را با دشمنان مختلف،منافقین،صهیونیست ها و فتنه گران مشخص کنند و ار فتنه اعلام برائت کنند منظورم این است که فتنه یک برنامه براندازانه بود؛اگر کسانی می خواهند در آینده ایران در حوزه سیاسی فعالیت کنند باید نسبت به یک حرکت براندازانه موضع شفاف و روشن داشته باشند.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی از اصلاح طلبان این شجاعت را ندارند که در مقابل فتنه 88 اعلام مواضع شفاف و روشن کنند و به نوعی می خواهند هم فتنه را محکوم نکنند و هم بگویند ما قانون اساسی را قبول داریم که در اینجا ابهام وجود دارد.

 

شکل گیری جریان انحرافی در دوره اصول گرایی

جوانی به تلاش اصول گرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:اصول گرایان در سالیان اخیر دستاوردهای خوبی در دولت و مجلسداشته انداما در همین دوره اصول گرایی شاهد حضور یک جریان انحرافی در دولت دهم بودیم،گرچه مقدمات این جریان در دولت نهم هم بود؛که باعث شد جریان اصول گرایی آسیب ببیند؛اما اتفاق مبارکی که افتاد این بود که به محض مشخص شدن این جریان،عمده اصول گرایان اعلام برائت کردند.

وی عنوان کرد: اتفاقی که در این دوره افتاد،کاش در زمان اصلاح طلبان هم می افتاد؛یعنی وقتی که می دیدندکسانی با رفتارهای انحرافی خود و با نشریات زنجیره ای و اقدامات ،موضع گیری می کردند؛کسانی از اصلاح طلبان که می گویند قانون اساسی،نظام جمهوری اسلامی و رهبری را قبول داریم ،اگر همین ها ان موقع مانند اصولگرایان اعلام برائت می کردند چه بسا فتنه 88 رخ نمی داد.

 

اصولگرایان منهای حلقه انحرافی

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد:امروزه اصول گرایان باید منهای حلقه انحرافی دیده شود که خودشان برای انتخابات دارای طیف های مختلفی هستند که برخی ها معتقد به ائتلاف و حضور با یک کاندیدا هستند.

جوانی اذعان داشت:در کنار اصلاح طلبان و اصول گرایان،حلقه انحراف یا حامیان دولت هستند که به هر حال تصمیم دارند در انتخابات شرکت کنند که هر کدام از اینها کاندیداهایی خواهند داشت.

 

مستند مثلث نفوذ و استحاله دشمن را نشان داد

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت و گوی خود با ایلام فردا با اشاره به پخش مستند "مثلث" و ارتباط سران فتنه با عوامل بیگانه اظهار کرد:آنچه که در سال 88 رخ داد حکایت از یک واقعیت تلخ می کرد و آن هم اینکه، بین برخی افراد که در نظام نقشی داشتند و با امام و رهبری بودند،دشمن توانسته نفوذ کند و خودش را به اینها نزدیک کنند و این یک واقعیت تلخ بود؛گرچه این افراد شعار خط امامی سر می دادند.

وی اضافه کرد: ؛وقتی که در سال 88 دیدیم غرب و رسانه های آن ها از افرادی که در ایران به انتخابات ورود پیدا کردند حمایت علنی داشتند،خود این حمایت سوال است که چطور ممکن است سالهایی که رسانه های آنها می آمدند و انتخابات را تحریم می کردند،حالا از یک نفر و یک گروه جانبداری می کردند.

ارتباط غرب با فتنه گران

وی ادامه داد:در دادگاههای بعد از انتخابات،برخی از افراد به اعترافاتی روی آوردند که نشان می داد برخی از آنهاد در داخل با مجموعه ایی در آمریکا و اروپا ارتباط برقرار کرده اند؛این حرکت و ارتباط  باید مقداری شفاف شود؛یعنی در آنجا اگر گفته می شود که بین برخی ستادهای انتخاباتی و برخی سفارت خانه ها ارتباط برقرار شده و غرب ازجریانی در ایران حمایت می کنند،این باید شفاف شود.

 

مستند های صدا و سما ادامه یابد

جوانی ادامه داد:پخش سلسله گزارشات صدا و سیما از جمله مستند "مثلث" نشان می دهد که چگونه افرادی با برخی در ایران ارتباط داشتند که وارد عرصه انتخابات سال 88 شده بودند و از طرف دیگری با دشمنان این ملت ارتباط داشتند که باید مشخص و شفاف شوند.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:این مستند نشان می داد که چطور برخی افراد خیلی ساده انگارانه با دشمن همراه شدند و باید یک روزی پاسخ دهند.

وی اضافه کرد:پخش اینگونه سلسله گزارشات باید ادامه پیدا کند و بایستی مردم ما که صاحبان اصلی انقلاب هستند افراد،جریانات و گروهها را خوب بشناسند،چون دیگر دشمن به صورت آشکار نمی تواند به ما ضربه بزند،پس راه نفوذ و استحاله را پیش گرفته و به عنوان راهبرد آن را پی گیری می کند که مستند مثلث نشان دهنده نفوذ و استحاله دشمن است.

 

رسالت سپاه پاسداران

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت و گوی خود با اشاره به حملات اخیر به سپاه گفت:ما اول باید ببینیم که این افرادی که سپاه را به یک نوعی مورد هجمه قرار می دهند موقعیت شان نسبت به نظام و انقلاب و ارزشها چگونه است،سپاه پاسداران یک رسالتی دارد و این رسالت در قانون اساسی،در اساسنامه،دیدگاههای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هم آمده است؛سپاه باید از انقلاب حمایت و پاسداری کند؛باید برای این انقلاب نقش پیش برنده و جلو رونده ایفا کندو به تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب کمک کند.

دشمنان سپاه چه کسانی هستند

جوانی بیان کرد:یک عده از کسانی که سپاه را مورد حمله قرار می دهند،دشمنان شناخته شده مانند آمریکا هستند،امروز آمریکا راهبرد سپاه هراسی را دنبال می کند چون انها معتقدند یکی از عوامل شکست های 34 سال اخیر با ایران،سپاه پاسداران بوده و اگر انقلاب به دهه چهارم خود وارد شده یک مجموعه توانمند مانند سپاه در کنار ایران بوده است.

وی ادامه داد:در کنار دشمنان شناخته شده سپاه که دلائل آنها مشخص است،در داخل کشور گروهها و مجموعه هایی را می بینیم که اینها در طی سالهای گذشته حمله های ناجوانمردانه ای علیه سپاه طراحی و اجرا می کردند؛مثلا بخشی از آنها در گذشته اصلاح طلبان و دوم خردادی ها بودند،چرا جریان اصلاح طلبی و دوم خردادی علیه سپاه این مواضع را می گرفتند،من فکر می کنم دلیل آنها کاملا مشخص هست،فتنه 88 نشان داد که اینها به دنبال چه هستن.

وی افزود: وقتی آنها به دنبال براندازی نرم و خاموش هستند، سپاه می آید روشنگری ،شفاف سازی و ایفای نقش می کند و نمی گذارد این اتفاق بیفتند؛سپاه در یک جایی با حضور نظامی خود جلوی دشمن بیگانه را می گیرد و در جایی دیگر با حضور فرهنگی و اقدامات به هنگام و به موقع خود در مقابل تهاجم فرهنگی و براندازی سیاسی قرار می گیرد؛خوب طبیعی است کسی که این مسیر انحرافی را طی می کنداز سپاه ناراحت می شود و به سپاه حمله می کند.

سپاه مقتدر مانعی محکم در برابر حلقه انحرافی

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد:امروزه ما شاهد هستیم که حلقه انحرافی، سپاه را مورد آماج حملات خودش قرار داده و پی در پی علیه سپاه جنجال به پا می کند؛امروز اگر ما شبکه،سایتها و وبلاگهای مرتبط با حلقه انحرافی را ملاحظه کنیم،می بینیم که متاسفانه در این زمینه با انگشت گذاشتن بر روی برخی مسائل با برداشت های خاصی،سپاه را مورد تهدید قرار می دهند.

جوانی ادامه داد:وقتی حلقه انحرافی در سر مسیر خود سپاه مقتدر و توانا را با عنوان یک مانع ارزیابی می کند،به گمانش تخریب سپاه می تواند این مانع را ضعیف کند،البته این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چون سپاه پاسداران نیروهای بصیر،آگاه و هوشمندی دارد و از پشتوانه مردمی برخوردار است و فلسفه وجودیش دفاع از انقلاب است.

وی اضافه کرد:اگراتهام زنی های اخیر که یک بد اخلاقی سیاسی است را نگاه کنیم متوجه می شویم که این اتهام زنی ها در دوره های گذشته هم به نوعی صورت می گرفت؛ خوب ما می بینیم که در دهه چهارم برخی مسئولان ما به دلیل اهداف سیاسی که دارند در راستای تضعیف سپاه همین حرف را می زنند،یک نوع اتهام زنی،این یک بداخلاقی سیاسی هست که سپاه را متهم می کنند.

اتهام دخالت سپاه در انتخابات یک بداخلاقی سیاسی

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه  در ادامه با اشاره به هجمه هایی که اخیرا در خصوص انتخابات نظام پزشکی متوجه سپاه شده ،عنوان کرد:سخنگوی  هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی آقای دکتر مسجدیبا صراحت اعلام می کند که استعلام های ما از مراجع برای اصلاح صلاحیت ها،یک امر قانونی استو یکی از این مراجع سپاه بود وطبیعتا سپاه هم پاسخ این استعلام ها را داده و آقای مسجدی در این خصوص از سپاه هم تشکر کرده است؛حالا این سوال پیش می آید که چطور در رسانه ها اینطور وانمود می شود که سپاه در انتخابات دخالت می کند؛این اتهام زنی یک بداخلاقی سیاسی هست و بنا بر نظر مقام معظم رهبری خلاف قانون،شرع و اخلاق است.

اعتماد مردم سرمایه اصلی سپاه

وی تاکید کرد:دلیل این هجمه ها هم غیر از این نیست که کسانی که به هر حال به نوعی از آن مسیر اصلی انحراف پیدا کردند امروزه سپاه را به عنوان یک مانع حساب می کنند و فکر می کنند که با این هجمه ها و حملات سپاه را از سر راه خودشان بردارند که قطعا یک اشتباه مشخصی است و سپاه هم نشان داده که قادر است از این انقلاب دفاع کند و مردم ما هم به خوبی به سپاه پاسداران اطمینان خاطر دارند و این اعتماد سرمایه اصلی سپاه پاسداران است.

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد