سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17893
|
13:26 - 1394/09/27
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دولت هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد

دولت هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد
امام جمعه ایلام گفت: متأسفانه دولتمردان با وعده‌های خود به انتظارات کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات دامن زده‌اند و در شرایط فعلی هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به مصوبه جدید کنگره آمریکا مبنی بر محدود سازی سفر به ایران و چند کشور دیگر گفت:این مصوبه در تضاد با برجام است، اصولاً دیپلماسی لبخند، مماشات و امتیازدهی به رژیم آمریکا جواب نمی‌دهد و آمریکایی‌ها ثابت کردند اگر ایران به سمت آنان قدمی بردارد آنان گستاخ‌تر و با کینه و ادبیات زشت برخورد می‌کنند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها درصددند برای فشار بر ایران و ایجاد تنش بهانه‌هایی از قبیل نقض حقوق بشر، حمایت از جبهه مقاومت و همچنین با جلوگیری از توسعه توان موشکی و امثال آن عملاً اجرای برجام را متوقف کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دولت آمریکا با پروژه اسلام‌هراسی به دنبال حضور خود در منطقه خاورمیانه است؛ ماجراجویی اخیر آمریکا در بازار نفت و سقوط آزاد قیمت نفت به پایین‌ترین قیمت در 7 سال گذشته در آستانه لغو تحریم‌ها عملاً با برداشتن تحریم هیچ نتیجه مثبتی در بهبود وضعیت اقتصاد بیمار کشور پدید نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:تأسف‌بارتر از همه این‌ها، در طول کار دولت تدبیر و امید، رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم و حتی نفس کشیدن مردم را منوط به لغو تحریم‌ها پس از توافق هسته‌ای دانستند.

وی تاکید کرد:متأسفانه تیم اقتصادی دولت نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط به حد شعار اکتفا کرده و اگر چنانچه در ابتدای شروع کار دولت توجه ویژه‌ای به فرامین رهبری در زمینه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی می‌شد، قطعاً‌ امروز با رکود بی‌سابقه و کمرشکن در عرصه اقتصاد مواجه نمی‌شدیم.

حجت اسلام والمسلمین لطفی بیان کرد:متأسفانه مسئولان اجرایی حل مشکلات اقتصادی را در بالا بردن قیمت دلار می‌بینند؛ هرچه قیمت نفت در بازارهای جهانی سقوط می‌کند جبران سقوط قیمت نفت کشورمان را در گران کردن قیمت ارز در بازار داخلی بر مردم تحمیل می‌‌کند، قطعاً ادامه چنین سیاستی در عرصه اقتصاد فاجعه‌آمیز و برخلاف شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم است، انتظار مردم پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام بهبود وضع معیشتی و رونق اقتصادی و مهار تورم متأسفانه محقق نشده است.

امام جمعه ایلام در ادامه خطبه های خود تاکید کرد: روند کار و سیاست‌های دولتمردان در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نیست، دولت نسبت به اجرای سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی به صورت جدی اقدام نکرده است.

وی افزود:تذکرات مکرر و گله‌مندی رهبری از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولتی نسبت به عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گواه این حقیقت است، متأسفانه دولتمردان با وعده‌های خود به انتظارات کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات دامن زده‌اند و در شرایط فعلی هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جنایات ارتش نیجریه در به شهادت رساندن جمعی از شیعیان این کشور گفت: اقدام وحشیانه دولت نیجریه در کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان مظلوم این کشور و بازداشت رهبر آنها قطعاً‌ با مدیریت رژیم صهیونیستی، رژیم آل‌سعود و تحریک مفتی‌های خبیث وهابی با پشتیبانی مقامات آمریکایی‌ به وقوع پیوست؛ شیعیان نیجریه پرجمعیت‌ترین شیعیان در قاره آفریقا هستند و اقداماتی از این قبیل در جهت پروژه شیعه‌ستیزی غرب در کشورهای مختلف جهان انجام می‌شود، دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران باید برای دفاع از شیعیان مظلوم قاره آفریقا اقدامات قاطع و انقلابی انجام دهند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد:رژیم آل‌سعود که پدر جد گروهک تروریستی و جنایتکار داعش و مفتی‌های خبیث وهابی است، بدون تردید در قتل عام مظلومانه شیعیان نیجریه دست دارد، آل‌سعود با تحریک رژیم صهیونیستی و حمایت‌های گسترده مالی سعودی‌ها و فتوای آخوندهای مزدور و فاسد فرقه ظاله وهابیت دست به این اقدام پلید زده است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین طلاب و دانشجویان است که همواره دشمنان ملت ایران موفقیت و پیشبرد اهداف شوم سیاسی خود را در داخل جدایی و تفرقه بین دو قشر مهم و تأثیرگذار روحانیون و دانشجویان می‌دانسته‌اند و متأسفانه در مقطعی از تاریخ سیاسی ایران موفق شدند.

وی ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب و عنایات ویژه امام و رهبری، قشر دانشجو و تلاش بی‌وقفه بزرگان حوزوی از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی و خصوصاً‌ شهید مفتح وحدت بین دو رکن مهم انقلاب حوزه و دانشگاه تحقق پیدا کرد و آثار و برکات فراوانی در عرصه‌های فرهنگ اقتصاد و سیاست به دنبال داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به فرا رسیدن  8 ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و گفت:‌ 8 ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسگری و آغاز دوران امامت حضرت مهدی آل محمد (ص) در سال 260 هجری قمری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات امام حسن عسگری (ع) تبیین فرهنگ مهدویت و معرفی جانشین امام معصوم و نوید برقراری قسط و عدالت توسط امام معصوم در جهان است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد