سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17892
|
19:48 - 1394/09/26
نسخه چاپی

واکنش دانشگاه علوم پزشکی ایلام به حضور حسین مرعشی+توضیحات ایلام بیدار

واکنش دانشگاه علوم پزشکی ایلام به حضور حسین مرعشی+توضیحات ایلام بیدار
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ارسال جوابیه ای به خبر حضور "حسین مرعشی" ازبازداشت شدگان فتنه 88 که پیش از این در پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدارمنتشر شده بود،واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ارسال جوابیه ای به خبر حضور "حسین مرعشی" ازبازداشت شدگان فتنه 88 که پیش از این در پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدارمنتشر شده بود،واکنش نشان داد.

متن جوابیه به این شرح است:

در پی درج خبری مبنی بر دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از آقای سید حسین مرعشی، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی ارائه و همگان را به رعایت تقوی و موازین شرعی در انعکاس مطالب دعوت می نماید. لذا خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به درج توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید.
1- طبق قانون کلیه درخواستهای تشکلهای اسلامی دانشجویان برای انجام فعالیتهای سیاسی در همه دانشگاههای کشور در هیات نظارت متشکل از سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نماینده وزارت و رییس دانشگاه بررسی شده و طبق مشورت های جمعی، تصمیم اتخاذ می گردد.
2-در مورد حضور فعالان سیاسی کشوری در مجامع دانشگاهی، علاوه بر مجوز هیات نظارت، کسب مشورت از شورای تامین استان که همه نهادهای قانونی و ذیربط درآن حضور دارند و مطمئنا" مصالح نظام و انقلاب را همواره مورد تاکید قرار می دهند ضرورت پیدا می کند و مورد استفاده قرار می گیرد. 
3-درخواست تشکل موصوف برای سخنرانی مشارالیه در دانشگاه اساسا" فرآیند فوق الذکر را طی نکرده و بالطبع برگزار نیز نخواهد شد.
4- دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن اعلام حمایت از فعالیتهای فرهنگی و سیاسی اجتماعی تشکلهای اسلامی دانشجویان اعم از انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی که مراتب پایبندی خود را به آرمانهای بلند امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و خون شهیدان والامقام مکررا" به اثبات رسانده اند، حرکت درچارچوب ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضوابط مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت محترم را وظیفه خود دانسته و تحقق امر خطیربرگزاری کرسیهای آزاد اندیشی را برای ارتقاء بینش سیاسی اساتید و دانشجویان دنبال می کند.
5-دانشگاه ضمن تقدیر از دلسوزی و اظهار نظرهای ارزشمند اهالی محترم رسانه و فعالین سیاسی استان، حق خود را برای پیگیری حقوقی معدودی از افراد و رسانه هایی که به قصد تشویش اذهان عمومی و ایجاد تشنج در محیطهای دانشجویی با انعکاس مطالب غیرواقعی و دادن نسبتهای ناروا به مسئولین بویژه در سالی که مزین به نام ملت، دولت، همدلی همزبانی است محفوظ می دارد. 

ضمن قدردانی از پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام،توضیحات زیر جهت تنویر اذهان عمومی منتشر می گردد.

اول:بر خلاف آنچه که در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم درخواست انجمن اسلامی این دانشگاه برای حضور "حسین مرعشی" مطرح شده است،مسئول این انجمن در گفتگویی اختصاصی با ایلام بیدار که فایل صوتی آن هم موجود می باشد ازصدور مجوز لازم توسط هیئات نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دو هفته پیش خبر داده است و اکنون مشخص نیست که چرا روابط عمومی این دانشگاه از عدم درخواست انجمن اسلامی سخن می گوید.

دوم:همانطور که پیش از این در یادداشت های ایلام بیدار ذکر گردید،مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بدانند که واکنش ها به حضور فتنه گران با توجه به اینکه آنها خسارات جبران ناپدیری بر علیه نظام مرتکب شده اند کاملا عقلانی و منطقی است و بهتر است از این به بعد مراقب صدور مجوزهای خود باشند.

سوم:پیش از این بسیاری از اصلاح طلبان در این دانشگاه حضور یافته و بدون هیچ مشکلی سخنرانی کرده اند،طبیعتا دانشجویان انقلابی هم موافق چند صدایی بوده و نگرانی خاصی از این موضوع وجود ندارد اما مسئولین متوجه باشند که فتنه 88 خط قرمز نظام است و مقام معظم رهبری هم بر این مورد تاکید کرده اند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد