سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17508
|
18:52 - 1394/08/27
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام عنوان کرد/

ضرورت فعال سازی مرز دهلران برای کاهش بار ترافیکی در مرز مهران

ضرورت فعال سازی مرز دهلران برای کاهش بار ترافیکی در مرز مهران
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:امیدواریم تا سال آینده مرز دهلران نیز با توجه به نزدیکی به عراق و همچنین برای سهولت و کاهش بار ترافیکی زائران عتبات عالیات راه اندازی و فعال شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران،سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران که با حضور وزیر کشور و رییس سازمان حج و زیارت برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون در استان های خوزستان و کرمانشاه هرکدام 2 معبر برای تردد زائران اربعین حسینی تعیین شده است.

وی گفت: امیدواریم تا سال آینده مرز دهلران نیز با توجه به نزدیکی به عراق و همچنین برای سهولت و کاهش بار ترافیکی زائران عتبات عالیات راه اندازی و فعال شود.
فرماندار مهران نیز دراین نشست با اشاره به حضور پیش بینی نشده حدود یک میلیون و 500 هزار نفر زائردر اربعین سال گذشته گفت: با تلاش تمامی مسوولان و همت مردم شهرستان 30هزار نفری مهران و استان 600 هزار نفری ایلام امکان استقبال ، حضور و گذر این زایران فراهم شد. 
ناصری به برخی اقدام های انجام گرفته ماههای گذشته برای متناسب سازی شرایط با جمعیت زیاد زایران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی اربعین سال گذشته کمبود پیشخوان های (گیت )پایانه مرزی مهران بود که با تدابیر اتخاذ شده امسال شمار انها از به 96 گیت ثابت و سیار افزایش یافته است. 
وی افزود: مساله تامین آب شرب ، به عنوان یکی دیگر از مشکلات اربعین سال گذشته ، با احداث 19 کیلومتر خط آبرسانی از 2 حلقه چاه آب شرب پایانه مرزی تامین و رفع شده است و هم اکنون خط انتقال آب شرب، 22 تا 24 میلی متر در ثانیه آب وارد شبکه پایانه می کند. 
فرماندار مهران نبود سرویس های بهداشتی را از دیگر مشکلات سال گذشته اعلام کرد و گفت: 300 چشمه سرویس بهداشتی در سه نقطه شهر مهران، پل زائر تا پایانه و پایانه مرزی احداث شده است. 
ناصری با اشاره به احداث پارکینگ 100 هکتاری افزود: همچنین تردد زائران در شب از مسیر پل زائر تا مرز نیز بوسیله ایجاد 11 کیلومتر روشنایی فراهم شده است. 

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد