سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17507
|
16:11 - 1394/08/27
نسخه چاپی

وزیر کشور در جلسه ستاد اربعین استان ایلام:

آماده کمک به عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین هستیم

آماده کمک به عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین هستیم
وزیر کشور گفت:مساله مهمی که وجود دارد این است که طرف مقابل ما یعنی کشور عراق هم باید تلاش کند تا امکانات خوبی برای ترددزائران فراهم کند و ما آمادگی داریم در این موضوع نیز به کشور عراق کمک نماییم.

به گزارش خبرنگار اعزامیایلام بیدارمستقر در مرز مهران،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که به منظوربازدید و اطلاع از آخرین اقدامات و هماهنگی های دستگاه های عضو ستاد اربعین در جهت پیش بینی تمهیدات و تسهیلات مورد نیاز و وضعیت مرزها و گذرگاه های مصوب برای تردد زائرین اربعین حسینی به شهرستان مهران سفر کرده بود،در جلسه ستاد اربعین استان ایلام گفت:فرهنگ اربعین حسینی را باید مبتنی بر باور های مردم مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد:اگر همه امورات اربعین را ما اداره کنیم قطعا نمی توانیم به مردم خدمات دهی مناسبی ارائه دهیم و لازم است که قسمتی از خدمات توسط خود مردم صورت بگیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد:ما نمی توانیم به دو نیم میلیون نفر خدمات دهی مناسبی ارائه کنیم  اما با تمامی امکانات در تلاش هستیم تا بتوانیم شان زائران حسینی حفظ شود و این امکانات را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

وزیر کشور تاکید کرد:مساله مهمی که وجود دارد این است که طرف مقابل ما یعنی کشور عراق هم باید تلاش کند تا امکانات خوبی برای ترددزائران فراهم کند و ما آمادگی داریم در این موضوع نیز به کشور عراق کمک نماییم.

وی عنوان کرد:در خصوص صدور ویزا نیز با وزارت امرو خارجه هماهنگ کرده ایم تا صدور ویزا تسریع شود و زائران اربعین حسینی سرگردان نشوند.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد:تمامی دستگاهها در تلاش هستند تا بتوانند خدمات دهی مناسبی به زائران صورت بگیرد و همه تلاش ما این است که زائران به رفاه بیشتری به این سفر معنوی وارد شوند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشوربه منظور بررسی وضعیت مرزهای این استان در حوزه زیر ساخت های اربعین و اقدامات انجام شده برای تردد زائران به استان ایلام وشهرستان مرزی مهران سفر کرده اند.

 
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد