سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16196
|
08:08 - 1394/06/16
نسخه چاپی

گزارشی از حال و هوای فروش لوازم التحریر در ایلام؛

لوازم التحریر خارجی از کیفیت لازم برخوردار نیستند/ زرق و برق تنها عامل خرید لوازم خارجی

لوازم التحریر خارجی از کیفیت لازم برخوردار نیستند/ زرق و برق تنها عامل خرید لوازم خارجی
لوازم التحریر خارجی از زرق و برق های فراوان و بعضا تصاویر جذابی که استقاده می کنند از فروش خوبی برخوردار هستند.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازروشنا، دنیای خیره‌کننده رنگ و تصاویر فانتزی است که در بساط دستفروشان نوشت‌افزار به چشم می‌آید و دیگر از آن دفترچه‌های بی‌رنگ و روی بچه‌های دهه ٦٠ با آن آرم بزرگ وزارت بازرگانی کوچکترین اثری پیدا نمی‌شود.

نه از آن دفترچه‌ها خبری است نه از آن تراش‌های گرد و ساده و مدادهایی که با پایین‌ترین ‌درصد گرافیت ساخته می‌شدند و کمرنگ نوشتنشان برای بچه‌های نسل جنگ دغدغه شده بود. حالا بازار نوشت‌افزار ایران با بیشتر از ١٠‌میلیون نفر دانش‌آموز به تسخیر خارجی ها درآمده است و می‌گویند آنها تنها به مدد همین رنگ و لعاب و فانتزی‌های کودکانه است که با سرعتی مثال‌زدنی توانسته‌اند ٩٥‌درصد بازار نوشت‌افزار ایران را به دست آورند.

در این میان غرب از فرصت استفاده کرده و با صرف هزينه هاي گزاف در جنگي تمام عيار شبيخون فرهنگي را به ناتوي فرهنگي مبدل ساخته و به توليد انيميشن ها و کارتون ها و يا فيلم ها و سريال هاي مختلف ،جذاب و فانتزي مي پردازند و امروزه به بهترين وجه ممکن اين برنامه ها و کاراکتر هاي آنهارا پردازش کرده و در ذهن مخاطب ماندگار مي کنند

در چند سال اخیر دستگاههای فرهنگی کشور به این امر ورود کرده و سعی دارند با تولید نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی در مقابل این هجمه فرهنگی مقابله کنند اما واقعیت این بوده که موفقیت های چشمگیری را کسب نکرده اند.

خبرنگار پایگاه خبری روشنا با حضور در میان تعدادی از لوازم التحریرهای سطح ایلام به بررسی ابعاد مختلف این موضوع چه در میان فروشندگان و چه در میان خریداران پرداخته است.

وقتی لوازم التحریر داخلی قدرت رقابت را از دست می دهند/دشمنان ایران
 برای کودکان هم برنامه دارند

اجناس ایرانی از کیفیت پایینی برخوردار هستند

یکی از فروشندگان لئازم التحریر در گفتگو با خبرنگار روشنا گفت: متاسفانه اجناس خیلی از اجناس داخلی که خریداری می کنیم از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و در حین جابجایی مجبور به صرف هزینه های زیادی هستیم زیرا در حین انتقال خیلی از این اجناس معدوم می شوند.

وی اظهار کرد: براساس تجربه سال های گذشته که سعی داشتیم از برندهای داخلی نیز استفاده کنیم و حداقل 50 درصد خرید را به این مارک های داخلی اختصاص دهیم اما متاسفانه بدلایلی که گفته شده امسال بالای 90 درصد از خریدهای مغازه را از اجناس و مارک های خارجی استفاده کردیم.

تبلیغات ماهواره ای نقش زیادی در فروش اجناس خارجی دارند

مادر جوانی که برای خرید لوازم التحریر به یکی از مغازه های سطح شهر مراجعه کرده و دبیر روانشناسی نیز بود به دلایل مردم برای خرید لوازم التحریر خارجی پرداخت و گفت: متاسفانه به ان صورتی که مردم فکر می کنند لوازم التحریر خارجی از آن کیفیت لازم برخوردار نیستند اما با توجه به اینکه از زرق و برق های زیادی و بعضا تصاویر جذابی که استقاده می کنند از فروش خوبی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: چند سالی است که به جهت حمایت از فرهنگ و تولید کشور سعی دارم از لوازم داخلی برای بچه ها استفاده کنم.

وی یکی از دلایل عمده فروش لوازم خارجی را تبلیغات دانست و تصریح کرد: امروزه شبکه های ماهواره و فضای مجازی بشدت بر فرهنگ ما و تفکرات کودکان ما تأثیر گذاشتند و افکار انها را با تبلیغات گسترده به سمت خرید این گونه لوازم می برند.

لوازم التحریر باکیفیت ایرانی قیمت بالایی دارند

یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر ایلام در گفتگو با خبرنگار روشنا اظهار داشت: الحمدالله در کشور لوازم و التحریر با کیفیت خوبی تولید می شود اما متاسفانه بدلیل قیمت بالای که دارند در عمل از گردونه رقابت با اجناس خارجی که از قیمت پایینتری برخورداند خارج می شوند.

وی بیان داشت: لازم است مسئولان کشور به جهت حمایت از فرهنگ ایرانی و جلوگیری از فروپاشی ها از اینگونه شرکت ها حمایت لازم را داشته باشند و با پرداخت یارانه و سوبسیدهایی این شرکت ها را در جاده رقابت نگه دارند.

این فروشنده عمده خرید خود را از لوازم خارجی عنوان کرد و تصریح کرد: بدلیل اینکه سطح درآمدی مردم ایلام نسبت به سایر استان های کشور پایینتر بوده و چون قیمت لئازم خارجی با کیفیت از لوازم ایرانی با کیفیت پایینتر بوده مجبور هستیم برای فروش بالاتر از اینگونه لوازم بیشتر استفاده کنیم.


وقتی لوازم التحریر داخلی قدرت رقابت را از دست می دهند/دشمنان ایران
 برای کودکان هم برنامه دارند

لوازم التحریر با نمادهای غربی آسیب های روحی زیادی برای کودکان بدنبال دارد

خبرنگار روشنا برای بررسی این موضوع سراغ یکی از کارشناسان مسائل اجتماعی رفته و نظر وی را در خصوص پیامدهای استفاده از این لوازم جویا شد.

زهرا قاسمی کارشناس مسائل اجتماعی پیرامون استفاده کودکان از لوازم التحریر با نمادهای غربی گفت: کودکان از رشد فکری و عاطفی کاملی برخوردارنبوده و همواره در جستجوی قهرمانی به عنوان الگو هستند و این الگوها را در کارتون ها پیدا می کنند و به آنها دلبسته می شوند و این علاقه باعث سبب می شود که کودک با شخصیت های کارتونی هم ذات پنداری کنند و آن را در تمام لایه های زندگی حقیقی خود وارد کنند و این خود آسیب های فکری و روحی به همراه دارد.

مسئولان اقدامات جدی صورت دهند

با بررسی های میدانی مشخص است که هجوم لوازم التحریر غربی به کشور با نمادهایی خلاف فرهنگ ایرانی بشدت در حال رشد بوده و این امر باعث شده علاوه بر اینکه تولید داخلی در زیر سایه غول های بزرگ غربی قرار گرفته و به سمت تعطیلی و ورشکستگی سوق دهند، افکار و فرهنگ کودکان نیز مورد هجمه قرار گرفته و دشمنان با یک ناتوی فرهنگی سعی در سیطره بر مدارس دارند.

لازم است مسئولان فرهنگی کشور با اقدامات موثر و جذاب سعی نمایند تا هرچه بیشتر جلوی این غده هخای سرطانی که بسرعت در حال رشد هستند را بگیرند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد