سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65071
|
00:25 - 1403/02/08
نسخه چاپی

یادداشت؛

اینجا محیط علمی است چرا تبدیل به پادگان شده است

اینجا محیط علمی است چرا تبدیل به پادگان شده است
دانشگاه‌های آمریکا در قرن بیست و یک به پادگان تبدیل شده و آنها که مدعی فضای امنیتی در دانشگاه‌های ایران بودند طرفدار خشونت و حضور پلیس آمریکا در دانشگاه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: این روزها جهان نظاره‌گر بی‌سابقه‌ترین تظاهرات دانشجویی آن هم در حمایت از فلسطین در معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا است که دارد به دانشگاه‌های کشورهای اروپایی نیز کشیده می‌شود؛ دانشجویان آزاده‌ای که این روزها در برابر خشونت پلیس آمریکا مانده‌اند و خواهان پایان حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.

 دولت آمریکا انگار که در جنگ باشد نیروهای گارد ملی را به طور گسترده وارد محوطه دانشگاه‌ها کرده است و دارند با خشونت به سرکوب دانشجویان می‌پردازند.

 در جریان اغتشاشات زن زندگی آزادی که شاید چند پلیس بنا بر وظیفه خود و برای تأمین امنیت وارد تنها یکی از دانشگاه‌ها شدند حنجره برخی‌ها برای مثلاً دفاع از حریم دانشگاه پاره شد و فریاد وامصیبتا سر دادند که دانشگاه را امنیتی کرده‌اید!!

 آن روزها رسانه‌های جیره‌خوار دشمن مثل همیشه موضوعی برای خود دست‌وپا کردند و با دروغ و بزرگ‌نمایی مثل همیشه به همراه عده‌ای خود تحقیر مدعیِ آزادی بیان، موج‌سواری خود را پیش بردند و به تحقیر پلیس پرداختند.

 حالا سؤال ما اینجاست که آیا این جماعت دلشان برای دانشگاه‌های آمریکا نسوخته است که گردان، گردان نیروی نظامی برای مقابله با دانشجویانی که مسالمت‌آمیز در حمایت از غزه تحصن کرده‌اند، به محوطه دانشگاه سرازیر کرده است؟

 آیا این جماعت دلشان برای دختران دانشجوی آمریکا که بی‌حجاب هم هستند و زیر باطوم و چکمه پلیس آمریکا از آرمان فلسطین حمایت می‌کند نسوخته است؟!

 این روزها موضع‌گیری‌های دوگانه برخی‌ها که خودشان را شخصیت علمی و دانشگاهی هم می‌دانند در مورد رفتار پلیس و ادعای آزادی بیان روشن شد، پلیس ایران که با وجود اغتشاشات سازمان‌دهی‌شده که حتی علیه پلیس نیز دست به اسلحه بردند، با نهایت صبر و فراتر از وظیفه قانونی خود مماشات کرد و جان خود را نیز فدا کردند در کشور خود باید توسط عده‌ای به‌دروغ به خشونت متهم شوند؛ اما همان جماعت در برابر اقدام پلیس آمریکا که بدون هراس و با صراحت در مقابل دوربین‌ها دست به شدیدترین خشونت‌ها علیه دانشجویان می‌زند سکوت و حتی ممکن است آن را نیز تأیید کنند.

 دانشجوی غیرمسلمان و حتی یهودیان مخالف صهیونیسم در دفاع از مردم مسلمان فلسطین دارند توسط پلیس آمریکا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و حتی طبق برخی خبرها تک‌تیراندازها نیز در اطراف دانشگاه‌ها مستقر شده‌اند، اما عده‌ای در اینجا سکوت کرده و هر چند وقت یکبار هم ادعای آزادی بیان می‌کنند و تز روشنفکری تاریخ مصرف گذشته‌شان را به‌عنوان نظریه علمی عنوان می‌کنند!

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب