سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 975
|
12:58 - 1391/10/07
نسخه چاپی

با برگزاری مراسمی صورت گرفت/

رونمایی از سند سجلی مرحوم دکتر خلیلیان در مهران

رونمایی از سند سجلی مرحوم دکتر خلیلیان در مهران
با برگزاری مراسمی ازسند سجلی مرحوم دکتر خلیلیان رئیس انجمن باستان شناسی ایران رونمایی شد.

به گزارش ایلام فردا به نقل از آوای مهران،مدیر کل ثبت احوال استان ایلام در این مراسم هدف از این اقدام فرهنگی را معرفی مشاهیر علمی ، ادبی ، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و ایجاد گنجینه اسناد و مفاخر استان ایلام و شهدا اعلام کرد و گفت: از آغاز اجرای این حرکت تا کنون 6 آئین رونمایی از اسناد مشاهیر و مفاخر علمی ، ادبی تاریخی و دفاع مقدس در سطح استان صورت گرفته است.

 قبادی با اشاره به تاریخچه فعالیت ثبت احوال در استان افزود: از سال 1311 زمان فعالیت ثبت احوال استان تا کنون یک میلیون سند سجلی در استان ایلام ثبت و ضبط شده است.
وی ، یکی از اقدامات مهم و مؤثر ثبت احوال استان را که نقش مهمی در توسعه اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی داشته تغییر شیوه های سنتی و قدیمی ثبت احوال به شیوه های نوین و مکانیزه عنوان کرد و بیان کرد: تمهیدات و امکانات لازم جهت صدور کارت هوشمند ملی در استان فراهم شده و در آینده ابتدا برای جامعه ایثارگران و سپس برای کل جمعیت استان کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد.
 شنبه زاده معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با تجلیل از خدمات مرحوم دکتر خلیلیان گفت: تحقیقات ، پژوهش وکشفیاتی که ایشان در سالهای  پس از جنگ در منطقه عمومی مهران انجام داده بود مربوط به دوره پارینه سنگی 60 هزار سال پیش بوده است.
نصراللهی سرپرست فرمانداری مهران هم با تقدیر از خدمات اداره ثبت احوال ، مرحوم دکترخلیلیان را به افتخار و سربلندی کشور و استان ایلام بویژه شهرستان مهران دانست.
اداره ثبت احوال شهرستان مهران امسال در بخش ثبت وقایع حیاتی بعنوان اداره برتر در غرب کشور معرفی و شناخته شده است.
در نه ماهه گذشته امسال در شهرستان مهران 386 مورد ولادت ، 211 واقعه ازدواج و 91 مورد واقعه وفات ثبت شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب