سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67807
|
10:42 - 1403/08/02
نسخه چاپی

رئیس بیمه سلامت دهلران:

۷۴ هزار نسخه الکترونیک در دهلران تجویز شد

۷۴ هزار نسخه الکترونیک در دهلران تجویز شد
رئیس بیمه سلامت دهلران گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری حدود ۷۴ هزار نسخه الکترونیک تجویز شد که از میان تمام نسخه‌های صادره بیش از ۵۴ هزار نسخه تجویز دارو، حدود ۱۲ هزار نسخه تجویز آزمایش و حدود هشت هزار نسخه تجویز پرتوپزشکی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فروزان عبدالهی پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، ظهار کرد: بیمه سلامت در راستای تحقق عدالت‌محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور به ارائه خدمات درمانی یکسان به بیمه‌شدگان می‌پردازد .

رئیس بیمه سلامت دهلران گفت: اداره بیمه سلامت شهرستان دهلران حدود ۳۸ هزار نفر از جمله کارکنان دولت، روستاییان، خانواده شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و عموم مردم در قالب بیمه سلامت ایرانیان را تحت پوشش قرار داده است.

عبدالهی پور افزود: بیش از ۲۶ هزار بیمه شده روستایی که حدود ۶۸ درصد جمعیت بیمه‌شدگان را تشکیل می‌دهند در سال جاری به‌صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده‌اند.

 وی تأکید کرد: افراد ساکن شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر که دهک درآمدی یک تا پنج داشته‌اند نیز به‌صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند و افراد دهک‌های درآمدی ۶ و ۷ و ۸ و ۹ به ترتیب ۸۰، ۷۰، ۶۰ و ۵۰ درصد از حمایت دولت در پرداخت حق بیمه بهره‌مند شده‌اند.

 رئیس بیمه سلامت دهلران با بیان اینکه افراد فاقد بیمه حتی در هنگام بستری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند افزود: برای بیش از ۳۰۰ نوع بیماری در سامانه بیمه سلامت نشان بیماری ثبت شده است تا این بیماران مشمول کاهش پرداخت در هزینه‌های درمان شوند.

 عبدالهی پور یادآور شد: تمام مراجعان صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار شده و در حال حاضر ۹۸۷ نفر از بیمه‌شدگان شهرستان در قالب ۳۰ نوع بیماری، نشان بیماری خاص و صعب‌العلاج دریافت کرده‌اند و بیماران خاص و صعب‌العلاج با ارائه سند هزینه درمانی خود می‌توانند سالیانه تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال نیز کمک‌هزینه دریافت کنند که در سال جاری مدارک این بیماران مطابق ضوابط همچون سال گذشته پذیرش شد.

 وی فرایند تأیید داروهای پر هزینه، برای تمام بیماران مشمول و فرایند ثبت نشان برای زوجین نابارور از دیگر خدمات این بیمه برشمرد و اظهار کرد: سهم سازمان بیمه سلامت برای خدمات بستری و سرپایی در مراکز دولتی کودکان زیر هفت سال به‌صورت 100درصد تأیید و درمان این بیمه‌شدگان رایگان انجام می‌شود و بیماران صعب‌العلاج نیز با ثبت نشان، مشمول کاهش پرداختی در خدمات درمانی و به‌ویژه خدمات بستری خواهند شد.

 عبدالهی پور از قرارداد این اداره با ۲۳ مرکز درمانی در سطح دهلران خبر داد و گفت: در سال گذشته به‌ازای دو هزار و ۱۰۰ مورد بستری، بیش از ۵۳ میلیارد ریال سازمان بیمه سلامت پرداخت کرده و برای درمان سرپایی حدود ۱۸۴ هزار مراجعه بیمه‌شدگان حدود ۱۳۳ میلیارد ریال را پرداخت شده است.

 رئیس بیمه سلامت دهلران با بیان اینکه هزینه خدمات سرپایی در دهلران در پنج ماه اول سال جاری بیش از ۹۷ میلیارد ریال به‌ازای حدود ۶۱ هزار بار مراجعه بیماران برای ویزیت و خدمات سرپایی پرداخت شده است، افزود: در ۶ماهه نخست سال جاری حدود ۷۴ هزار نسخه الکترونیک تجویز شد که از میان تمام نسخه‌های صادره بیش از ۵۴ هزار نسخه تجویز دارو، حدود ۱۲ هزار نسخه تجویز آزمایش و حدود هشت هزار نسخه تجویز پرتوپزشکی بوده است.

 وی گفت: خدمات غیرحضوری بیمه سلامت با معرفی سامانه ۱۶۶۶ و سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی بیمه سلامت نیز به‌صورت نصب پوستر در مراکز درمانی بنر و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در فضای مجازی و نصب اطلاعیه در پذیرش بیمارستان به اطلاع بیمه‌شدگان رسیده است.

 عبدالهی پور خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت (از ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳) و در راستای تبیین نقش بیمه سلامت در توسعه نظام سلامت این هفته فرصت بسیار خوب و مغتنمی است تا دستاوردهای ارزشمند نظام و سازمان بیمه سلامت به عموم جامعه معرفی شود.
 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب