سرویس: ورزشی
کد خبر: 67793
|
08:30 - 1403/08/02
نسخه چاپی

ملی‌پوش کبدی بانوان:

حضور ایرانی مؤثرتر از سرمربی خارجی است

حضور ایرانی مؤثرتر از سرمربی خارجی است
ملی‌پوش کبدی بانوان گفت: حضور سرمربی ایرانی بهتر و مؤثرتر از مربی خارجی است زیرا شناخت بیشتری نسبت به ما دارد و ارتباط بهتری می‌توانیم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، زهرا کریمی روز صبح امروز درباره مسابقات پیشروی تیم ملی کبدی، اظهار داشت: هفته گذشته مجمع سالیانه برگزار و تقویم فدراسیون بسته شد و مسابقات آسیای میانه در بخش بانوان و مردان را در پیش داریم. همچنین باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم که میزبانش مشخص نشده است. از خرداد تا اواسط مرداد امسال برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیایی در اردو بودیم که این بازی‌ها از سوی تایلند به‌عنوان میزبان لغو شد.

ملی‌پوش کبدی بانوان با بیان اینکه از یک ماه دیگر اردوی تیم‌های جوانان و بزرگسالان آغاز خواهد شد، افزود: تمرینات زیر نظر «ماهرخ دانش» و سمانه افخم برگزار می‌شود. حضور سرمربی ایرانی بهتر و مؤثرتر از مربی خارجی است زیرا شناخت بیشتری نسبت به ما دارد و ارتباط بهتری می‌توانیم داشته باشیم. بسیاری از مسائل را نمی‌توانستیم با سرمربی هندی در میان بگذاریم. راه ارتباطی با او به دلیل آنکه زبان بلد نبودیم، سخت بود.

کریمی ادامه داد: دلیل باخت یک تیم همیشه سرمربی نیست چرا که مسائل مختلفی دخیل است و قطعاً وقتی یک تیم برنده می‌شود، همه عوامل از سرمربی، مربی، بازیکن و فدراسیون در آن دخیل هستند.

 وی عنوان کرد: موضوع مهم در حال حاضر حضور در مسابقات و کسب تجربه است. تعداد زیادی از جوانان به تیم ملی اضافه شدند و قطعاً بی‌تجربه هستند و فدراسیون می‌تواند با برگزاری دیدارهای تدارکاتی و اعزام به مسابقات، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. هرچقدر بازیکنان بیشتر میدان ببینند پخته‌تر می‌شوند و تکنیک و تاکتیک آنها پیشرفت می‌کند.

 کریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی منسجم‌تر شده و بزرگسالان باتجربه در کنار جوانان ترکیب خوبی را تشکیل داده‌اند. در کنار آن سرمربی و مربی خوبی برای تیم ملی انتخاب شده است. دانش و افخم سرمربی و مربی بسیار بادانشی هستند. با تدابیری که فدراسیون برای آینده در نظر گرفته و برنامه هدفمندی که مشخص کرده است، شاهد موفقیت‌های بزرگی خواهیم بود.

 ملی‌پوش کبدی بانوان گفت: متأسفانه در هند لیگ ستارگان برای بانوان نداریم؛ اما از سال آینده این اتفاق خواهد افتاد. خیلی دوست داریم در میدان بزرگی چون لیگ ستارگان کبدی در هند شرکت کنیم. لیگی که جزو ورزش اول این کشور است و به آن بها می‌دهند و بسیار طرف‌دار دارد. حضور در این لیگ از لحاظ مالی به بازیکنان ایران بسیار کمک می‌کند.

 

منبع: ورزش سه 

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد