سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67798
|
09:22 - 1403/08/02
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام:

۱۰ سامانه ثبت تخلف در ایلام راه‌اندازی می‌شود  

۱۰ سامانه ثبت تخلف در ایلام راه‌اندازی می‌شود  
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور (دوربین کنترل سرعت) جدید در محورهای شریانی ایلام نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: در این بازه زمانی (مهرماه سال جاری) تعداد پلاک‌های یکتای ثبت شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف ۲۰۶ هزار و ۹۸۶ خودرو بوده که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۳۳۲ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه در این مدت ۴۴ هزار و ۵۱ مورد سرعت غیرمجاز از خودروهای عبوری در جاده‌های ایلام ثبت شده است، افزود: بیشترین تخلف سرعت شناسایی شده در مسیر محور ایلام - مهران بوده که از این تعداد تخلف، ۹۰ درصد مربوط به وسایل نقلیه شخصی و ۱۰ درصد وسایل نقلیه عمومی مسافری و باری است.

وی یادآور شد: همچنین ۹۵ درصد تخلفات تا ۳۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز و چهار درصد بین ۳۰ تا ۵۰ و یک درصد بیش از ۵۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز بوده است.

چشمه خاور با بیان اینکه بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده در تاریخ ۲۵ مهر بوده است، گفت: در مهرماه سال جاری نسبت به مهر سال گذشته یک درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان افزایش داشته است.

 وی افزود: به‌منظور ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات، ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور (دوربین کنترل سرعت) جدید در محورهای شریانی ایلام نصب و راه‌اندازی می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه‌ها گامی مهم در جهت ارتقای ایمنی تردد در محورهای شریانی ایلام است و علاوه بر کنترل سرعت، تخلفات دیگری مانند ترددهای غیرمجاز را نیز ثبت خواهند کرد.

 چشمه خاور اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰ سامانه جدید، در حال حاضر ۳۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف، ۴۸ دوربین نظارتی تصویری و ۶۴ دستگاه ترددشمار در سطح راه‌های ایلام وجود دارد.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب