سرویس: اجتماعی
کد خبر: 9508
|
12:24 - 1393/06/15
نسخه چاپی

حمایت،نیاز اصلی تولید کنندگان لوازم التحریر/

رقابت شکرستان و کلاه قرمزی با باربی و بن تن

رقابت شکرستان و کلاه قرمزی با باربی و بن تن
نقش خانواده ها در انتخاب لوازم التحریر برای کودکان بسیار حائز اهمیت است و در واقع آنها هستند که در نهایت تصمیم می گیرند کودکشان در طول روزهای مدرسه با شخصیت هایی همراه باشد.

گروه اجتماعیایلام بیدار::با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس،خانواده هایی ایلامی در حال آماده سازی فرزندان خود برای شروع سال جدید تحصیلی هستند.

این روزها بازارهای شهر ایلام مملو از خانواده هایی است که در حال خرید لوازم مورد نیاز فرزندان خود می باشند،بازار لوازم التحریرو کتابفروشی ها یکی از شلوغ ترین این بازارهاست.

برای بررسی وضعیت بازار لوازم التحریر سری به کتابفروشی های سطح شهر زدیم تا از نزدیک در جریان مشکلات این بازار قرار بگیرم.

هنوز تولیدات خارجی کماکان در عرصه فروش پیشتازی می کنند و طرح هایی از جمله بن تن و باربی  بیشترین فروش را در سطح شهر ایلام دارا هستند.

تعدادی از لوازم التحریر فروشان بر این عقیده هستند که در صورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی عرضه لوازم التحریر،می توان شاهد فروش لوازم التحریر ایرانی و اقبال مردم به این سمت شد؛ فرهنگ سازی توسط صدا و سیما در طول سال و نه در فصل خاص نیز از دیگر مباحث بود که فروشندگان لوازم التحریر به آن پرداخته و خواستار شدند.

*استقبال مردم به سمت لوازم ایرانی است

مسئول نوشت افزاری "خلیج فارس" واقع در شهر ایلام در گفتگویی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر این رابطه اظهار کرد: مدت 13 سال است در لوازم تحریری شهر ایلام مشغول به فعالیت می باشم و در بحث فروش لوازم التحریر مدت 30 سال است لوازم خارجی در ایلام و در سطح کشور تأثیر زیادی گذاشته، ولی در یکی دو سال اخیر با تدابیر اندیشیده شده گرایش مردم به سمت طرح های ایرانی بوده است.

وی ادامه می دهد:در همین حال عروسک های خارجی بن تن،باربی، مرد عنکبوتی، اسپایدرمن بیشترین میزان فروش را داشته در حالی که عروسک های ایرانی آنچنان که باید و شاید فروش چندانی ندارند.

تیموری افزود: چند سال پیش شرکت دارا و سارا عروسک های روی دفاتر را وارد بازار و چون به تولید انبوه نرسید و از قیمت مناسبی هم برخوردارد نبود، لذا استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. بایستی علت این مشکل ریشه یابی و از سنین کودکی روی ذهن ها برای تبیلغ تولیدات داخلی و اسلامی سرمایه گذاری شود.

این فروشنده فعال می گوید: امسال لوازم التحریری که عکسهای مجموعه شکرستان وکلاه قرزمزی بر روی آنها نقش بسته فروش خوبی داشته و با استقبال کودکان ایلامی همراه بوده است؛البته این را هم باید در نظر گرفت که توجه به تولیدات داخلی زمینه را برای پیشرفت تولیدگران داخلی نیز فراهم می نماید.

وی ادامه می دهد:در استان ایلام نیز شرکت تولید کننده لوازم تحریر ایرانی به علت اینکه مواد اولیه آن با قیمت گران تهیه و مورد حمایت قرار نگرفت لذا به تعطیلی کشیده شد،از همین رو 90 درصد لوازم را از تهران تهیه می کینم که اکثر این موارد نیزوارداتی هستند.

مسئول نوشت افزاری "خلیج فارس"، ضمن انتقاد از اینکه دولت و صداوسیما خیلی دیر به سمت تبلیغ استفاده از عروسک های ایرانی روی آورده، خواستار فرهنگ سازی مناسب در طول ایام سال و نه در فصل آغاز مدارس شد؛به طور مثال در این یکی دو ماه اخیر تبلیغ می شود که نمادهای ایرانی استفاده شود و این تبلیغ تا سال دیگر به فراموشی سپرده می شود.

وی می گوید:ذکر این هم ضروری است که اگر در لوازم تحریر فروشی تنها لوازم ایرانی باشد در نهایت مشتری مجبور به خرید ایرانی می شود که اگر زمینه تولید بیش از پیش تولیدات ایرانی فراهم گردد این مهم دست یافتنی است.

این فروشنده  تاکید می کند: دفاتر خارجی اگر با تعداد زیاد وارد شوند، دفاتر ایرانی بدون تردید از رونق خواهد افتاد که در صورت پیگیری جواب می دهد.

*لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان لوازم التحریر

مسئول نوشت افزای "بشیر" نیز در گفتگویی بیان کرد: کارهای ایرانی اگر خوب فعالیت کنند، پیشرفتی مناسبی مطمئنا خواهند داشت و در طی چندین سال گذشته تولیدکنندگان ایرانی چه کیف و دفتر بسیار ضعیف بوده ولی اکنون این گونه نیست.

وی ادامه می دهد:تولیدکنندگان ما به این مهم پی برده اند که باید محصولات خود را به لحاظ کیفیت و رنگ و قوی کنند، البته به لحاظ کیفیتی محصولات ایرانی بسیار خوب پیشرفت نموده و اکنون شاهد طرح های گوناگون و متنوعی از دفتر و کیف های ایرانی هستیم.

وی تأکید می کند: حمایت دولت از تولیدکننده با کیفیت بالا،یکی از ابزارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در کشور ارائه طرح هایی همچون شخصیت های کلاه قرمزی، سنجد ،پهلوانان وشکرستان مورد استقبال گرفته و حمایت دولت از شرکتهای ایرانی باید تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،نقش خانواده ها در انتخاب لوازم التحریر برای کودکان بسیار حائز اهمیت است و در واقع آنها هستند که در نهایت تصمیم می گیرند کودکشان در طول روزهای مدرسه با شخصیت هایی همراه باشد.

این شخصیت ها مطمئنا می‌تواند بخشی از هویت فرهنگی و اعتقادی کودکان ما را شکل دهد و بی توجهی به آنها آن هم در مقطع اخیر که الگوهای غربی به رسانه هایی برای ترویج رذایل اخلاقی غرب تبدیل شده است جایز نیست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب