سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 8927
|
09:43 - 1393/05/20
نسخه چاپی

شهر مهران از اماکن تفریحی مناسب محروم است

شهر مهران از اماکن تفریحی مناسب محروم است
امروزه وجود مناطقی در هر شهر و دیاری جهت سپری کردن اوقات فراغت مردمانش و تفریحات سالم و سرگرمی و بهره بردن از هوای لطیف و مطبوع دلخواه لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار، تعدادی از شهروندان مهرانی خواستار ایجاد فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهرستان مهران شدند و این پایگاه ضمن احترام به نظر شهروندان عزیز مهرانی در این زمینه گزارشی را به شرح ذیل منتشر کرد.
علاقه مندانی که ساعاتی از شبانه روز را با خیالی راحت و بدور از زندگی روزمره ماشینی و هیایوی خانه در مکانهای تفریحی ‏، پارکها و فضای سبز مناسب بگذرانند چراکه این خواسته و نیاز از حقوق اولیه و طبیعی شهروندان است که باید در اختیار داشته باشند و بنحو مطلوب در کمال آسایش و آرامش استفاده کنند.
شهر مهران متاسفانه به لحاظ نا مناسب بودن بافت شهری و زیرساختها موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و مهم تر از همه قرار گرفتن در نوار مرزی تا کنون از این امکان و این حق شهروندی محروم مانده است.
این شهر که از نظر سوق الجیشی و تردد مسافران و زائران عتبات عالیات و صادرات کالا و نیز به دروازه عتبات عالیات و رونق اقتصادی تبدیل شده است اکنون فاقد هرگونه پارک تفریحی و سرگرمی و فضای سبز مطلوب برای خانواده ها کودکان و نوجوانان و میهمانان مسافران و گردشگران است.
لیکن تنها مکانی که گاها خانواده های مهرانی و برخی از مسافران عبوری بعنوان پارک شهر و فضای سبز آن هم در اواخر شب بخاطر گرمای 50 درجه از آن استفاده می کنند، بلوارهای ورودی شهر، فضای مقابل فرمانداری و در حاشیه استخر رو باز است و آن هم به لحاظ محدودیت وسعت پاسخگوی جمعیت شهری و استفاده کنندگان نیست و حضور افرادی با پوشش های نامتعارف و شبیه اراذل و اوباش که هیچگونه مانعی را در مقابل خود نمی بینند باعث ناراحتی و گله مندی خانواده ها می شود.
این گزارش حاکی است تنها پارک عمومی شهر مهران که در فاز 4 واقع است نیز در آستانه تخریب و تعطیلی کامل قرار دارد و خانواده ها برای استفاده از این مکان بدلیل نبود امکانات و نور کافی و نیز عدم نظارت ماموران شهرداری و انتظامی مورد پذیرشان قرار نگزفت.
با این اوصاف مردم حق دارند از مدیریت شهری در زمینه نبود امکانات تفریحی و سرگرمی مناسب و مورد دلخواه خود گله مند باشند. و سوال اینجاست که آنها با ساکنان دیگر مناطق ایلام و استانهای همجوار که از تفرجگاههای مناسبی برخوردارند چه تفاوتی دارند؟
مهم ترین نیاز شهر را می توان احداث پارک های محلی و یک تفرجگاه بزرگ برشمرد آیا مسوولان برای این مردمی که هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر را اداره کردند و با افتخار و سربلندی و عزت مراحل بازسازی و نوسازی شهرستان را با موفقیت پشت سر گذراندند طرح هایی در این خصوص برنامه ریزی کرده اند؟
به جرات می توان گفت مردمان این دیار تا کنون در زمینه های اقتصادی ،اجتماعی، سیاسی فرهنگی و ورزشی خوش درخیشدند و شایسته هرگونه خدمت و کمک هستند.
امیدواریم با توحه به اینکه امسال تخصیص اعتبارات و بودجه های عمرانی شهرستان مهران نسبت به سال گذشته رشد داشته و نسبت به سایر شهرهای استان نیز فزایش داشته است و همچنین درآمد های شهرداری که از محل های مختلف بویژه تردد زوار و پایانه صادراتی و ورود کامیونهای حمل کالا ارقام قابل توجهی بدست می آورد و اینکه سایر شهرداری های استان فاقد این درآمدزایی هستند، مسوولان اجرایی استان و شهرستان با استفاده اصولی و صحیح از این بودجه تغییرات اساسی در زیرساختها و مکانهای تفریحی سرگرمی شهر ایجاد کنند.

 

آوای مهران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب