سرویس: اقتصادی
کد خبر: 8780
|
11:00 - 1393/05/13
نسخه چاپی

علی محمد احمدی:

ساخت سد ورگر آغاز می شود/پیش بینی 30 میلیارد تومانی برای ساخت این طرح

ساخت سد ورگر آغاز می شود/پیش بینی 30 میلیارد تومانی برای ساخت این طرح
دکتر علی محمد احمدی گفت:30 میلیارد تومانی برای ساخت سد ورگر پیش بینی می شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلام بیدار،نماینده مردم دهلران،آبدانان،دره شهر و بدره اظهار کرد:زمانی که استارت سد ورگر زده شد دستگاه تخصصی آن جهاد کشاورزی بود ، در این فاصله ما اطلاع نداشتیم که وزارت نیرو چند سال پیش بخش نامه ای صادر کرده است که سدهایی که بالای یک میلیون متر مکعب حجم دارند دستگاه اجرایی آنها نمی تواند جهاد کشاورزی باشد که از نظر منطقی هم درست است، چون سد یک فرایند فنی و پیچیده است و دستگاه تخصصی آن بایستی وزارت نیرو باشد.

نماینده مردم آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:بعد از مطالعاتی که انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که حجم آب پشت سد چیزی حدود 5 الی 6 میلیون متر مکعب است و سد ورگر در حقیقت جزء سازه های میانی و بزرگ است.

وی بیان کرد: حدود 6 ماه است که پیگیر هستیم و جلسات متعددی با مسئولین امر حتی خود وزیر گرفته شد و الحمدلله منجر به نتیجه هم شد و هم  تخصیص 5 میلیون متر مکعبی گرفته شد و هم دستگاه اجرایی را جهاد کشاورزی قرار دادیم.

دکتر احمدی تصریح کرد: ان شالله  پروژه سد ورگر این روزها مبادله توافق نامه خواهد شد و کار شروع می شود و اول جاده دسترسی و سپس خود سد اجرایی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس اظهار کرد:حد اقل اعتبار برآورد شده برای سد ورگر 30میلیارد تومان پیش بینی شده است و ما می خواهیم در سه جبهه به این طرح اعتبار تزریق شود، یکی اعتبار آب و خاک که ردیف ملی است، دوم اعتبارات خشک سالی ، سوم  ماده 180 و چهارم ردیف شهرستانی.

وی گفت: ما نمی خواهیم پروژه سد ورگر با توجه به پیشبینی اعتبار 30 میلیاردی ، خیلی فرسایشی شود ، ما می خواهیم در طول سه سال با تخصیص سالی 8 تا 10 میلیارد بتوانیم به این طرح تحرک ببخشیم .

 

آبدانان نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب