سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 850
|
21:04 - 1391/09/24
نسخه چاپی

با وجود عدم اطلاع قبلی صورت گرفت/

وداع شیرین مردم مهران با ضریح آموزگار بزرگ ایثار

وداع شیرین مردم مهران با ضریح آموزگار بزرگ ایثار
عصردیروز با حضور جمع چشمگیری از مردم شهید پرور شهرستان مهران و بدون اطلاع قبلی مسئولین شهرستان ،ضریح مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)از مرز بین المللی مهران به کشور عراق منتقل شد.

به گزارش ایلام فردا به نقل از  آوای مهران، ضریح مطهر بارگاه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)عصر دیروز در نقطه صفر مرزی مهران مورد استقبال سیر عظیمی از مردم و دوستاران اهل بیت(ع) قرار گرفت و طی مراسمی از طریق مرز بین المللی مهران به کربلای معلی انتقال داده شد.

این ضریح مطهر که بدون اطلاع قبلی مسئولان استان و شهرستان برای خروج از کشوربه پایانه مرزی مهران انتقال داده شده بود با موجی از نگرانی دوستاران اهل بیت(ع) مواجه گردید و در نهایت آن دسته از کسانیکه از عبور ضریح از شهرستان مهران مطلع شده بودند با هر وسیله ممکن خود را به محل توقف ضریح مطهر در مرز بین المللی رساندند. مردم دوستار اهل بیت در این لحظات با اهداء دسته گل و پاشیدن عطر و گلاب و تبرک کردن چفیه و پارچه های نذری و برپایی سینه زنی و نوحه خوانی عشق و ارادت قبلی خود را به مولا و سرور خودشان حضرت سیدالشهدا(ع) ابراز کردند.
این گزارش حاکیست،ازدحام جمعیت به حدی بود که خودرو حامل ضریح مطهر امام حسین(ع) که به سمت درب خروجی مرز بین المللی مهران در حرکت بود به مدت 2ساعت متوقف شد و از حرکت ایستاد.
در این مراسم معنوی که حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان،امام جمعه ایلام،عباس زاده استاندار ایلام، حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی امام جمعه مهران و مسئولان محلی این شهرستان حضور داشتند.

نماینه ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از مسئولین و دست اندرکاران ستاد عتبات عالیات به خاطر بی توجهی به علایق و احساسات پاک مردم در ارتباط با انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع) در شهرستان مرزی مهران و دهلران و مردم استان بدون اطلاع قبلی جهت استقبال مردم انتقاد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد