کد خبر: 724
|
13:47 - 1391/09/12
نسخه چاپی

سینماگران غرب زده،عامل افول سینمای ایران

سینماگران غرب زده،عامل افول سینمای ایران

به گزارش سایت ایلام فردا، مسئله ای که این روزها برای اهالی سینما بخصوص فیلمسازان ما  دغدغه شده داشتن یک سینمای پرمحتوا و پرمخاطب است ، اما سوال اینجاست که به چه قیمت؟ ، پرکردن سینماها و بدست آموردن سیمرغ های بلورین به چه قیمت باید تمام شود؟ ، به قیمت ترویج بی بند و باری ها و بی قانونی ها؟ اصلا یک سوال اساسی تر اگر فیلمسازان ما تنها دغدغه ی مخاطب ، جشنواره و عنوان شدن فیلم خود را دارند ، پس بیان مشکلات جامعه چه می شود؟ همیشه شاهد این بوده ایم که عده ای در لباس دلسوزان جامعه و مردم دست به ساخت فیلم هایی زده اند که تنها ثمره اش ترویج افکار ، برداشت های غلط و ارضائات ذهنی کارگردان و نویسنده یا جریانی خاص بوده است ، عده ای که خود را دلسوز جامعه می دانند ، هم درد مردم می دانند ، اما خالص نیستند ، هدفشان تعالی بخشی نیست ، هدفشان روشنگری نیست ، بیشتر این ها را نردبانی قرار می دهند تا به هدف هایی که می خواهند برسند ، تا اسم و رسمی پیدا کنند ، اما درعوض بهای این ها را مردم جامعه باید پس بدهند.

خیلی کم پیش آمده عده ای پیدا بشوند که واقعا درد مردم و مشکلات جامعه را همانگونه که هست بدون هیچ هدف و غرض شخصی مطرح کنند ، عده ای که همه ی جوانب را در نظر بگیرند ، نه مانند بعضی که حالا شاهد روی پرده رفتن فیلم هایشان هستیم دیانت و اخلاقیات را فدای اهداف شخصی خودشان کنند ، واقعا چه لزومی ست که سبک یک زندگی غربی در روی پرده ی سینماهای ایران به نمایش در بیاید؟ اینجا سوال مطرح می شود که اصلا تا به حال چقدر به یک زندگی اسلامی و جامعه ی اسلامی در سینماهای کشور پرداخته شده است ؟ آیا تا به حال به نتایج و ثمره ی یک زندگی اسلامی پرداخته شده؟ کدام مهمتر است؟ به نمایش گذاشتن زندگی به سبک اسلامی ایرانی و یا زندگی غربی؟
نگارنده تنها هدفش از بیان این مطالب این است که بگوید اکثر فیلم سازان ما هنوز نتوانسته اند اهداف شخصی خود را کنار بگذارند و صادقانه به واقعیت ها و حقایق موجود بپردازند تا در این میان چیزی را فدای چیز دیگری نکرده باشند ، دین را فدای سلیقه ها ، اخلاقیات را فدای غرائض شخصی و اعتقادات مردم را فدای سیمرغ ها و جوایز بین المللی نکنند. سینمای ما در محتوا نیاز به یک تحول دارد که اگر این سیر موجود ادامه داشته باشد باید گفت سینمای ایران رو به زوال خواهد رفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب