سرویس: استان ایلام
کد خبر: 720
|
12:18 - 1391/09/12
نسخه چاپی

مديرکل تبليغات اسلامي ايلام:

اقتصاد مقاومتي بايد فرهنگ عمومي شود

اقتصاد مقاومتي بايد فرهنگ عمومي شود
حجت الاسلام شريفي راد گفت:اقتصاد مقاومتي بايد فرهنگ عمومي شود .

به گزارش ایلام فردا به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي ،حجت الاسلام شريفي راد، مديرکل تبليغات اسلامي استان ايلام، در گفت و گویی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتي ريشه در فرهنگ درست مصرف کردن و استفاده بهينه از امکانات و توانمندي هاي داخلي کشور دارد.

وي با بيان اينکه فرهنگ صرفه‌جويي نقش تعيين‌کننده‌اي در اقتصاد مقاومتي دارد، افزود: قناعت و صرفه‌جويي يکي از راهبردهاي تربيتي و اخلاقي در اسلام است که اگر به ‌درستي رعايت شود، زمينه ترويج اقتصاد سالم و پويا در جامعه فراهم مي شود.

مديرکل تبليغات اسلامي استان ايلام به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص ترويج اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و يادآور شد: اگر سبک زندگي و الگوي اسلامي در ابعاد مختلف در جامعه به عنوان يک فرهنگ همگاني، رعايت شود، بسترهاي لازم براي شکوفايي اقتصادي در کشور ايجاد مي شود.

حجت الاسلام شريفي راد با بيان اينکه در اقتصاد مقاومتي بايد فرهنگ مصرفي مردم اصلاح شود، ابراز کرد: استفاده از کالاها و محصولات توليد داخل منجر به ارتقاء سطح کيفي و کمي کالاهاي داخلي خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي ضامن پيروزي مردم بر مشکلات اقتصادي است، گفت: تاکيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي و پرهيز از ريخت و پاش ها اضافي و قناعت مردم و مسئولان يکي از راه کارهاي بسيار مهمي است که با تجربه کردن و استفاده از آن مي توانيم اين تحريم ها و تنگناها را پشت سر بگذاريم.

مديرکل تبليغات اسلامي استان ايلام افزود: تاکيد بر اقتصاد مقاومتي در همايش هاي توجيهي، اجتناب از هرگونه اصراف و تبذير، تبيين موضوع توليد ملي در گفتمان هاي مدارس و مراکز آموزش عالي، برگزاري دوره هاي آموزشي کسب و کار جهت بازاريان و اصناف و چاپ و توزيع کتاب آداب بازار اسلامي از جمله مواردي است که مي تواند در ترويج فرهنگ سبک اسلامي موثر باشد.

شريفي راد خاطرنشان کرد: به اميد خداوند باري تعالي و با همراهي مردم و تدابير راهگشاي کار‌گزاران نظام اسلامي، از اين برهه حساس تاريخي نيز با موفقيت عبور مي‌کنيم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد