سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67636
|
00:04 - 1403/07/24
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام:

تسهیل تردد زائران از مرز مهران

تسهیل تردد زائران از مرز مهران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: به منظور ساماندهی تردد زائران در تمامی مسیرها، فروش بلیت از مرز مهران به تمامی نقاط کشور به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

سید زاهدین چشمه‌خاور در گفتگو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به تشریح برنامه‌های جدید برای ساماندهی تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران پرداخت و گفت: به منظور ساماندهی تردد زائران در تمامی مسیرها، فروش بلیت از مرز مهران به تمامی نقاط کشور به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مسافران و زائران می‌توانند جهت تهیه بلیت از طریق جایگاه‌های مجاز شرکت‌های حمل و نقل مسافری اقدام کنند. این اقدام به زائران این امکان را می‌دهد که با جستجوی عبارت بلیت از مهران به مقصد موردنظر خود و یافتن جایگاه‌های فروش اینترنتی، بلیت الکترونیکی اتوبوس و سواری را از مبدأ پایانه شهید سلیمانی مهران به سایر استان‌ها تهیه کنند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح گامی بزرگ در جهت مدرن‌سازی و بهبود خدمات‌رسانی در پایانه‌های مرزی است. با استفاده از فروش اینترنتی بلیت، مسافران می‌توانند به صورت آسان و سریع بلیت خود را تهیه کرده و از صف‌های طولانی در پایانه‌ها اجتناب کنند.

این مسئول به آمار تردد زائران در نیمه نخست سال جاری از مرز مهران اشاره کرد و افزود: در این مدت، ۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۵۷ نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد (ورود و خروج) کردند.

وی ادامه داد: طی این بازه زمانی (ابتدای سال تا شهریور ماه)، ۴۱۸ هزار و ۸۰۱ نفر خارجی از مرز مهران خروج و ۴۸۰ هزار و ۲۷۶ نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده اهمیت این مرز برای تردد زائران و مسافران است.

چشمه‌خاور همچنین به تردد زائران در ماه صفر اشاره کرد و گفت: تنها در این بازه زمانی، ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۸۷ نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران (ورود و خروج) تردد کرده‌اند. در حال حاضر، به صورت روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند و وضعیت تردد زائران در این مرز به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با بهبود زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر، تجربه سفر زائران را تسهیل کنیم و امیدواریم که با همکاری همه نهادها، شرایط بهتری برای تردد زائران فراهم شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد