سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67769
|
14:14 - 1403/08/01
نسخه چاپی

مدیر بیمه سلامت شهرستان آبدانان مطرح کرد:

تشریح اقدامات بیمه سلامت در آبدانان

تشریح اقدامات بیمه سلامت در آبدانان
مدیر بیمه سلامت شهرستان آبدانان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت، از ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای سازمان بیمه سلامت و نقش آن در توسعه نظام سلامت فراهم شده است.

رحیم پیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت، از ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای سازمان بیمه سلامت و نقش آن در توسعه نظام سلامت فراهم شده است.

وی افزود: بیمه سلامت در راستای تحقق اهداف بلندی چون عدالت‌محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به ارائه خدمات درمانی یکسان به بیمه‌شدگان می‌پردازد.

مدیر بیمه سلامت شهرستان آبدانان خاطرنشان کرد: از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان، حدود ۳۳ هزار نفر شامل کارکنان دولت، روستاییان، خانواده شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و عموم مردم تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند.

پیری ادامه داد: بیش از ۲۱ هزار نفر از بیمه‌شدگان روستایی که بیشترین سهم از جمعیت بیمه‌شدگان را تشکیل می‌دهند، در سال ۱۴۰۳ نیز به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: افراد ساکن شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر که در دهک‌های درآمدی یک تا پنج قرار دارند نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند. افرادی که در دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ هستند، به ترتیب ۸۰، ۷۰، ۶۰ و ۵۰ درصد از حمایت دولت در پرداخت حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

مدیر بیمه سلامت شهرستان آبدانان تصریح کرد: افراد فاقد بیمه حتی در هنگام بستری نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برای بیش از ۳۰۰ نوع بیماری در سامانه بیمه سلامت نشان بیماری ثبت گردیده است تا این بیماران مشمول کاهش پرداخت در هزینه‌های درمان شوند. همچنین تمام مراجعین صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

پیری بیان کرد: فرایند تأیید داروهای پر هزینه برای تمام بیماران مشمول در اداره بیمه سلامت شهرستان آبدانان انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار پرونده دارو تأیید یا تمدید شده است.

وی ادامه داد: سهم سازمان بیمه سلامت برای مراجعه کودکان زیر ۷ سال جهت خدمات بستری و سرپایی در مراکز دولتی به صورت صددرصد تأیید می‌گردد و درمان این بیمه‌شدگان رایگان انجام می‌شود. همچنین برای بیماران صعب‌العلاج با ثبت نشان، این بیمه‌شدگان مشمول کاهش پرداختی در خدمات درمانی و به‌ویژه خدمات بستری می‌شوند.

مدیر بیمه سلامت شهرستان آبدانان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲، مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در کلیه مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و بار مراجعه بیمه‌شدگان جهت دریافت خدمات به مراکز درمانی طرف قرارداد به ۲۱۰ هزار مورد رسیده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد