سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67786
|
11:08 - 1403/08/01
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام مطرح کرد:

۸۰ مورد آبرسانی به آبشخورهای حیات‌وحش ایلام

۸۰ مورد آبرسانی به آبشخورهای حیات‌وحش ایلام
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: ۸۰ مورد آبرسانی به آبشخورهای حیات‌وحش ایلام در بهار و تابستان امسال انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علیرضا محمدی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: از اول اردیبهشت تا پایان شهریورماه امسال، نزدیک به ۵۰۰ هزار لیتر آب به آبشخورها و مخازن احداث شده در زیستگاه‌های حیات‌وحش ایلام انتقال داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام افزود: آبرسانی به مخازن، آبشخورها و سایت گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگ از طریق ۲ تانکر ملکی و استیجاری انجام شده است.

 وی بیان کرد: از این مقدار آبرسانی حیات‌وحش، ۲۱ مورد با حدود ۱۳۰ هزار لیتر تأمین آب برای آبشخورها و مخازن آب و مابقی هم برای سایت گوزن زرد ایرانی بوده است.

 محمدی ادامه داد: برای این میزان آبرسانی به زیستگاه‌های حیات‌وحش ایلام، چهار میلیارد ریال اعتبار نقدی از منابع داخلی اداره کل و سازمان مرکزی هزینه شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام یادآور شد: علاوه بر این آبرسانی سیار، محیطبانان نیز در گشت‌های دائمی خود از عرصه‌ها، آبشخورهای کم آب یا فاقد آب را پُر می‌کنند.

 وی با بیان اینکه در همه زیستگاه‌های ایلام آبشخور وجود دارد، یادآور شد: بیشترین آبرسانی برای منطقه حفاظت شده کولِگ در مهران و مانشت و قلارنگ در حدفاصل شهرستان‌های ایلام و سیروان انجام می‌شود.

 محمدی اضافه کرد: همواره پیش از آغاز گرما و شروع آبرسانی، مخازن آب و آبشخورهای سطح ایلام بهسازی، لایروبی و آماده انتقال آب می‌شوند.

 انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد