سرویس: ورزشی
کد خبر: 67771
|
09:00 - 1403/08/01
نسخه چاپی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال:

بیرانوند به پرسپولیس «رشوه» نداده است

بیرانوند به پرسپولیس «رشوه» نداده است
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر بیرانوند نتواند این موضوع را ثابت کند، نشر اکاذیب به شمار خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل ازشبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ ابوالفضل حسن‌زاده راجع به رأی عجیب و غریب در پرونده پرداخت شیرینی علیرضا بیرانوند به مسئولان باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی مطالب غیرمنصفانه نسبت به کمیته انضباطی عنوان شد لازم می‌دانم همین ابتدا برخی نکات را توضیح دهم:کمیته انضباطی مرجع رسیدگی به جرم نیست. ما فقط متولی رسیدگی به تخلفات انضباطی فوتبالی هستیم. در پرونده‌های کیفری اگر شخصی صحبتی علیه فرد یا افراد دیگری انجام می‌دهد این اقرار نیست و فقط ادعا است که باید ثابت شود. صرف پرداخت وجه تخلف نیست. بلکه در صورتی تخلف است که در جهت نقض اساسنامه و دستورالعمل‌ها صورت گیرد.

 وی در ادامه بیان داشت: بیرانوند به ما گفت: من تازه فهمیدم که منظور از هیأت مدیره شامل چه کسانی می‌شود و من با اعضای هیأت مدیره هیچ مراوده مالی نداشتم؛ بلکه نسبت به شخصی که خارج از هیأت مدیره مسئول بوده و فکر می‌کردم عضو هیأت مدیره است رقمی را پرداخت کردم که مدارکش را ارائه می‌کنم. بیرانوند اگر عبارت "رشوه" را به کار می‌برد جرمش افترا بود؛ ولی عبارت شیرینی دادم صراحتاً جرم محسوب نمی‌شود. او از عبارت "شیرینی" استفاده کرده و این نشر اکاذیب است. طبق مقررات انضباطی هم افترا و هم نشر اکاذیب مشمول ماده ۷۱ است و طبق آن باید جریمه مالی شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره این حکم عنوان داشت: باشگاه تراکتور مصاحبه جدید از بیرانوند فرستادند که در آن بابت اظهاراتش عذرخواهی کرده است. اما بلافاصله مجری برنامه گفت این بازیکن به وی گفته که عذرخواهی نکرده و مصاحبه کذب است که حسن‌زاده در واکنش به آن گفت: پس باید این را بررسی کنیم. اگر از مهلتی که به او داده شده بگذرد و عذرخواهی نکند محرومیتش قطعاً اجرا می‌شود.

 وی در خصوص حکم علیه رضا درویش تصریح داشت: این حکم قابل اعتراض است و تصمیم نهایی از سوی کمیته استیناف اعلام خواهد شد. مصوبه‌ای داریم که در لیگ‌های مختلف، جرایم متفاوت است و طی آن اعلام شده فرد نسبت به مصاحبه‌های غیرفنی مستلزم جرایمی است که طی آن اعداد و ارقام آن مشخص است. مدیرعامل پرسپولیس مصاحبه‌ای بعد از بازی با چادرملو انجام داد که طی آن دفاعیه خواسته شد که ارائه شد و از نظر اعضای کمیته انضباطی تخلف محسوب شد. این جریمه به خاطر نشر اکاذیب و به کار بردن عبارتی بود که بیشتر این محرومیت به خاطر همان عبارت در نظر گرفته شد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد