سرویس: سیاسی
کد خبر: 67607
|
00:13 - 1403/07/23
نسخه چاپی

استاد حوزه و دانشگاه:

همبستگی مسلمانان کلید پیروزی است

همبستگی مسلمانان کلید پیروزی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیوند میان افراد به خصوص در جامعه مسلمانان یکی از عوامل کلیدی پیروزی است و باعث می‌شود تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به نقش اساسی اتحاد در پیشرفت ملت‌ها اشاره کرده و گفت: پیوند میان افراد به خصوص در جامعه مسلمانان یکی از عوامل کلیدی پیروزی است و باعث می‌شود تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

وی با تشبیه اتحاد انسان‌ها به هم پیوستن قطرات آب، بر این نکته تأکید دارد: این اتحاد می‌تواند قدرتی بزرگ ایجاد کند که دشمنان را به وحشت بیندازد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیات قرآن مسلمانان را به قوت و آمادگی در تمامی عرصه‌ها دعوت می‌کند. آیه‌ای که می‌فرماید: «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» بیانگر اهمیت آمادگی در برابر تهدیدات دشمنان است.

عبدی بر لزوم وحدت میان ملل اسلامی با هر نوع گرایش تأکید دارد و گفت: آیه‌ای دیگر از قرآن اشاره می‌کند «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا.» در دنیای امروز که تمام عوامل کفر و استکبار علیه اسلام جبهه‌گیری کرده‌اند، همبستگی مسلمانان ضروری است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی مسلمانان در نقاط مختلف جهان و درد و رنج زنان و کودکان بی‌دفاع در فلسطین، لبنان، یمن و سوریه گفت: سیاست‌مداران اروپایی معتقد هستند که تا مادامی که قرآن در دست مسلمانان است، اروپا نه می‌تواند بر شرق تسلط یابد و نه احساس امنیت کند. این نکته نشان می‌دهد که حتی دشمنان نیز به اهمیت اتحاد زیر پرچم قرآن پی برده‌اند.

عبدی بر نیاز به بازگشت به فطرت پاک الهی و انسانی تأکید کرده و گفت: ما باید مسیر درست را شناسایی کرده و انتخاب کنیم.

وی به موفقیت‌های اخیر اتحاد مسلمانان در جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی اشاره کرده و تصریح کرد: این همبستگی باید همواره در ذهن مسلمانان باقی بماند. شعار همیشگی ما باید این باشد: «یا ایها المسلمون اتحدوا.» این دغدغه‌ای است که پیامبر (ص) و ائمه (ع) همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد