سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67601
|
11:02 - 1403/07/21
نسخه چاپی

مدیرکل امور مالیاتی ایلام:

معافیت مالیاتی نیازمند ثبت در سامانه املاک است

معافیت مالیاتی نیازمند ثبت در سامانه املاک است
مدیرکل امور مالیاتی ایلام با تأکید بر اینکه معافیت مالیاتی اجاره‌نامه‌ها نیازمند ثبت در سامانه معاملات املاک است، گفت: اجاره منزل مسکونی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر معاف از مالیات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، عزیزاللهعباس‌پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام با اشاره به شرایط و تخفیف‌های مربوط به مالیات‌بردرآمد املاک اجاری، اظهار کرد: بر اساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم، مالکان مجتمع‌های مسکونی با بیش از سه واحد استیجاری که مطابق الگوی مصرف مسکن وزارت راه و شهرسازی ساخته شده یا می‌شوند، در طول مدت اجاره از ۱۰۰ درصد مالیات‌بردرآمد املاک معاف هستند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام افزود: درآمد ناشی از اجاره در تهران تا ۱۵۰ مترمربع و در سایر نقاط تا ۲۰۰ مترمربع از مالیات معاف خواهد بود.

 عباس‌پور ابراز کرد: همچنین درآمد اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف معافیت مالیات‌بردرآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین موجرانی که هم‌زمان در واحد مسکونی دیگری مستأجر هستند، تا سقف اجاره‌ای که می‌پردازند ۱۰۰ درصد تخفیف دارد.

 وی گفت: در صورت عقد قرارداد بلندمدت اجاره و عدم فسخ آن، برای قراردادهای دو ساله ۷۰ درصد و برای سه سال و بیشتر، ۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

 مدیرکل امور مالیاتی ایلام افزود: همچنین اجاره منزل مسکونی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، یا دهک‌های پایین درآمدی بر اساس تأیید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشمول ۱۰۰ تخفیف است.

 عباس‌پور بیان کرد: واحدهایی با اجاره حداقل ۱۵ درصد کمتر از ارزش منطقه‌ای، از ۵۰ درصد تخفیف مالیات‌بردرآمد اجاره بهره‌مند می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: شرط لازم برای برخورداری از این معافیت‌ها و تخفیف‌ها ثبت اطلاعات مربوط به قرارداد اجاره املاک و مستغلات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور یا در سامانه الکترونیکی ثبت‌اسناد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه است.
 

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد