سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67595
|
08:32 - 1403/07/21
نسخه چاپی

رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان ایلام:

۸۰ ورزشکار کم‌بینا در ایلام ساماندهی شد

۸۰ ورزشکار کم‌بینا در ایلام ساماندهی شد
رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ رشته ورزشی برای نابینایان و کم‌بینایان ایلام فعال است، گفت: ۸۰ ورزشکار کم‌بینا و نابینا در ایلام ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرامرز الفتی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: هیأت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان از سال ۱۳۸۳ کار خود را در ایلام آغاز کرده و حدود ۲۰ سال در ایلام فعالیت دارد.

رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان ایلام با بیان اینکه جامعه هدف هیئت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان در ایلام دو هزار و ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود، افزود: با تلاش‌های فراوان باوجود کمبود امکانات و تجهیزات موردنیاز و مختص این قشر از ورزشکاران، تا کنون ۸۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در ایلام ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد شامل ۳۰ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا است، افزود: در مجموع نابینایان و کم‌بینایان ایلام در ۱۲ رشته ورزشی شامل هشت رشته ورزشی مربوط به آقایان و چهار رشته ورزشی مربوط به خانم‌ها در این استان فعالیت دارند.

 الفتی گفت: رشته‌های ورزشی گل‌بال، دوومیدانی، جودو، وزنه‌برداری، شطرنج، بولینگ، شنا و دوچرخه‌سواری برای نابینایان و کم‌بینایان مرد و رشته‌های گل‌بال، دوومیدانی، شطرنج و دوچرخه‌سواری برای ورزشکاران خانم در ایلام فعال است.

 وی با گلایه از کمبود امکانات و تجهیزات مربوط به ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در این استان، یادآور شد: نبود سالن ورزشی، نداشتن تجهیزات مناسب برای ورزشکاران، نداشتن اتاق برای استقرار هیئت و کمبود اعتبارات باعث شده که این قشر کم‌برخوردار در جامعه نتوانند از امکانات لازم ورزشی مناسبی بهره‌مند باشند.

 رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان ایلام با بیان این که سجاد مجیدی راد، عبادالله جعفری و فاطمه زینی‌وند از ورزشکاران قهرمان نابینا و کم‌بینای استان دارای عنوان‌های کشوری در مسابقات ورزشی هستند، گفت: کمبود امکانات باعث شده تا ورزشکاران کم‌بینا و نابینای ایلام در بسیاری از مسابقات حضور کم‌رنگی داشته باشند.

 الفتی خاطرنشان کرد: هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان در شهرستان‌های ایوان، چرداول، دره شهر و ایلام فعالیت دارد که در صورت تزریق اعتبار و تجهیزات، برنامه‌ریزی برای فعال‌کردن این رشته در سایر شهرستان‌های در دستور کار خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد