سرویس: استان ایلام
کد خبر: 67587
|
00:11 - 1403/07/21
نسخه چاپی

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

ضرورت توجه به آموزه‌های امام حسن عسکری (ع)

ضرورت توجه به آموزه‌های امام حسن عسکری (ع)
کارشناس مسائل مذهبی بر لزوم توجه به آموزه‌های امام حسن عسکری (ع) در زندگی روزمره تأکید کرد و افزود: امام به پیروان خود توصیه می‌کردند که در جستجوی علم و دانش باشند و از این طریق به درک عمیق‌تری از دین و زندگی دست یابند.

حجت‌الاسلام عمران احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به بررسی اهمیت ولادت امام حسن عسکری (ع) و ویژگی‌های شخصیت ایشان پرداخت.

کارشناس مسائل مذهبی  با اشاره به تاریخ ولادت این امام بزرگوار در هشتم ربیع‌الاول سال 232 هجری قمری، گفت: این واقعه نه تنها برای پیروان اهل بیت (ع) بلکه برای تمام مسلمانان دارای اهمیت ویژه‌ای است. امام حسن عسکری (ع) به عنوان یک شخصیت علمی و دینی، در شرایط سخت اجتماعی و سیاسی زندگی کردند و همواره بر اصول اخلاقی و انسانی پایبند بودند.

احمدی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز امام حسن عسکری (ع) می‌توان به علم و دانش، فقه و تفسیر قرآن اشاره کرد. ایشان به عنوان یک مفسر و عالم دینی شناخته می‌شدند و توجه ویژه‌ای به آموزش و تربیت پیروان خود داشتند.

این کارشناس مذهبی بر لزوم توجه به آموزه‌های امام حسن عسکری (ع) در زندگی روزمره تأکید کرد و افزود: امام به پیروان خود توصیه می‌کردند که در جستجوی علم و دانش باشند و از این طریق به درک عمیق‌تری از دین و زندگی دست یابند. همچنین، ایشان همواره بر اهمیت وحدت مسلمانان تأکید داشتند که امروزه این موضوع به شدت حس می‌شود.

احمدی در پایان به وضعیت کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ولادت امام حسن عسکری (ع) به ما یادآوری می‌کند که باید در شرایط سخت به اصول اسلامی پایبند باشیم و از تفرقه پرهیز کنیم. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که در برابر چالش‌ها با هم متحد شویم و از آموزه‌های اهل بیت (ع) الهام بگیریم. امیدوارم که همه ما با الگو قرار دادن زندگی و سیره این امام بزرگوار، در مسیر علم‌آموزی، اخلاق و وحدت حرکت کنیم.



انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد