سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67462
|
04:17 - 1403/07/13
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول خبر داد:

آغاز طرح سرشماری زنبورستان‌ها در چرداول

آغاز طرح سرشماری زنبورستان‌ها در چرداول
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: طرح سالانه سرشماری زنبورستان‌های شهرستان چرداول آغاز شد؛ این سرشماری که بخشی از یک طرح کشوری است.

حمید حیدری زادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: طرح سالانه سرشماری زنبورستان‌های شهرستان چرداول آغاز شد؛ این سرشماری که بخشی از یک طرح کشوری است، از تاریخ هفتم مهر ماه در بخش آسمان آباد و دیگر مراکز تابعه آغاز شده و در حال حاضر ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: هدف اصلی ما جمع‌آوری آمار دقیق و جامع از زنبورستان‌ها است. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای حمایت از زنبورداران و بهبود کیفیت تولید عسل و سایر محصولات زنبورعسل داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول همچنین توضیح داد: مجری این سرشماری کارشناسان جهاد کشاورزی هستند که به صورت میدانی به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند. ما بر این باوریم که این سرشماری می‌تواند در افزایش آگاهی زنبورداران و بهبود روش‌های زنبورداری تأثیر مثبتی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول در ادامه به اهمیت تعامل با زنبورداران اشاره کرد و گفت: ما طی اطلاعیه‌هایی در گروه‌های مجازی، تشکل‌ها و گروه زنبورداران زمان آماربرداری را اعلام کرده‌ایم. این ارتباط مستمر به ما این امکان را می‌دهد که نیازها و دغدغه‌های زنبورداران را بهتر درک کنیم.

حیدری زادی همچنین بر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط زنبورداران تأکید کرد و اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح، از زنبورداران خواهش کرده‌ایم که از جابه‌جایی و کوچ کندوها خودداری کنند و زنبورستان‌ها را در نزدیک‌ترین مکان به مراکز جهاد کشاورزی قرار دهند. این اقدام به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به راحتی به جمع‌آوری اطلاعات بپردازیم و در نهایت به زنبورداران خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این سرشماری به بهبود وضعیت زنبورداری در شهرستان و افزایش تولید عسل با کیفیت کمک کند و به زنبورداران اطمینان خاطر بدهد که ما در کنار آن‌ها هستیم و به نیازهایشان توجه می‌کنیم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد