سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66869
|
00:36 - 1403/06/05
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

خبرنگاران اربعین را به تصویر کشیدند

خبرنگاران اربعین را به تصویر کشیدند
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: اصحاب رسانه بدون هیچ چشم داشتی زیبایی‌های این کنگره عظیم را به‌خوبی به قلم و تصویر کشیدند.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار سرتیپ سید صادق حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مهران اظهار کرد: کنگره بزرگ اربعین امروز به رزمایشی عظیم در حوزه فرهنگی تبدیل شده که انجام آن و خدمت به زائران از یک دستگاه و یک شهرستان یا استان برنیامده و لذا جز با همکاری و همراهی مردم و مسئولین انجام آن میسر نخواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: سپاه پاسداران همچون سنوات گذشته با ابلاغ فرماندهی کل و راهبرد و اندیشه مقام عظمای ولایت با تشکیل قرارگاهی در کنار ستاد اربعین تمام توان آمادی، لجستیکی، فرهنگی و... خود را برای خدمت به زائران به کار گرفته است. امنیت و ایجاد چتر امنیتی این کنگره مؤلفه مهمی بود که همکاران سپاه با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی امنیت پایدار این رزمایش بزرگ فرهنگی را تأمین کرده به‌طوری‌که آرامش حاصله را همه زائرین و خادمین به‌خوبی مشاهده می‌شود.

وی افزود: خادمین امنیتی اربعین آمادگی هرگونه مقابله‌ای را با اقدامات خرابکارانه دشمن چه در خاک ایران اسلامی و چه در سرزمین عراق را داشته و در لحظه پایش مرز را به‌خوبی انجام می‌دادند. یکی از حوزه‌های مهم در بخش امنیتی توجه به موضوع مهم بیوتروریسم بوده که همکاران ما باتوجه‌به توزیع گسترده آب و مواد غذایی در مواکب خطر آن را احساس کرده و به‌صورت لحظه‌ای با چک‌کردن رندومی این مواد از هرگونه اخلال در امر خدمات‌رسانی جلوگیری کردند. 

حسینی یادآور شد: در حوزه خدمات‌رسانی به زائرین نیز خادمین مردم در سپاه با راه‌اندازی و مدیریت ۷۲ موکب استانی و ۵ موکب از سایر رده‌های کشوری سپاه به‌صورت شبانه‌روزی خدمتگزاری کردند. در امر خدمت به زائران همه اقشار سپاه اعم از بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و... با تمام توان در پای‌کار بوده و در واقع این کنگره را کلاس تربیتی برای خود دانستند.

وی بیان کرد: مجموعاً در مواکب سپاه بیش از یک میلیون پرس غذا، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بطری آب‌معدنی، ۸ هزار و ۶۰۰ قالب یخ توزیع شد که این عملکرد حاصل همدلی و هماهنگی همه مجموعه سپاه و نگاه حضرت اباعبدالله (ع) است. 

حسینی تصریح کرد: در حوزه لجستیکی و آمادی سپاه با ۶ دستگاه استریک یخچالی آب‌خنک زائران را تأمین کرده و همچنین باتوجه‌به بازگشت زوار ۲۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شرکت جوان سیر ایثار و ۲۱۰ دستگاه از ناوگان سپاه برای جابه‌جایی این عزیزان و جلوگیری از ازدحام احتمالی در مرز مهران اختصاص یافت. 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سپاه با راه‌اندازی یک باب بیمارستان سیار و مجهز با ۱۲۸ تختخواب با امکانات اتاق عمل، داروخانه، سونوگرافی و سایر اقدامات پزشکی و پیراپزشکی در خدمت زائرین بوده که تا امروز ارزش خدمات ارائه شده به ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر بیش از ۳۹ میلیارد ریال برآورده شده است.

کمیته فرهنگی این قرارگاه در طول این ایام با برگزاری مراسمات ویژه فرهنگی، نمازجماعت، سخنرانی و توزیع اقلام فرهنگی در خدمت زائران عزیز بوده است. تمام این اقدامات با ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفرروز از همکاران ستادی و صفی این سپاه صورت‌گرفته که از همه آنها تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: ضمن گرامیداشت هفته دولت جا دارد از خدمتگزاری همه خادمین اعم از دستگاه‌های دولتی و مردمی که با جان دل پای‌کار آمده و اجازه ندادند زائرین سختی یا کمبودی احساس کنند کمال تقدیر را داشته باشم. 

حسینی اضافه کرد: تشکر خاص از اصحاب رسانه دارم که بدون هیچ چشم داشتی زیبایی‌های این کنگره عظیم را به‌خوبی به قلم و تصویر کشیدند؛ چرا که این عزیزان به‌مثابه سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس همیشه در اول خط بوده و حضورشان لحظه‌ای کم‌رنگ نبود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در پایان گفت: میزبانی از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مهمان اباعبدالله در استان ایلام و شهر مهران کار ساده و آسانی نبوده که اگر میزبانی و صبوری مردم نبود این مهم هیچگاه به انجام نمی‌رسید که جا دارد این خدمات را ویژه ارج نهیم.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد