سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66855
|
01:03 - 1403/06/04
نسخه چاپی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام:

راه امام حسین (ع) دفاع از مظلوم است

راه امام حسین (ع) دفاع از مظلوم است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام گفت: قیام مردم غزه و مظلومیت این مردم نیز به‌عنوان ادامه‌دهنده قیام راه امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام امین کیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت:  یزید نه خدا را قبول داشت و نه پیامبر، نه قرآن، را و نه دیگر ضروریات دین را به‌خاطر همین هم شراب‌خوار و سگ‌باز بود، و باطن معاویه در ظاهر یزید هویدا بود، چون معاویه ظاهر را رعایت می‌کرد، بنابراین چنین مشکلاتی جامعه اسلامی را در برگرفته بود که امام هدف اصلی قیام خودشان را اصلاح امت جدشان عنوان کردند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام گفت: امام حسین(ع) در اوج مظلومیت مقتدر بود و این پیام امام سوم شیعیان هم امروز، هم گذشته و هم تا قیامت به گوش مردم می‌رسد با این که مقتدر بود اما ۷۲ یار بیش‌تر نداشتند و در غربت، با لب تشنه به شهادت رسیدند.

 

وی بیان داشت: مظلوم و به‌حق بودن خون امام حسین (ع) و این حرکت و قیام ایشان حکومت یزید را به‌هم ریخت و به‌نام این امام بزرگوار بعد از شهادت‌شان کم‌کم قیام‌هایی صورت گرفت و امروز الگوی مردم دنیا شده است که قیام مردم غزه و مظلومیت این مردم نیز به‌عنوان ادامه‌دهنده قیام راه امام حسین (ع) عنوان می‌شود.

 

کیانی گفت: رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات پیشرفته با بمب‌افکن‌ها، انواع تسلیحات نظامی پیشرفته که کشورهای حامی او مثل آمریکا در اختیارشان قرار می‌دهند در برابر مردم مبارزی که با دست خالی ایستادگی می‌کنند به نسل‌کشی می‌پردازند.

 

وی بیان داشت: مردم غزه مظلوم‌اند از این باب که کشورهای عربی پایشان را عقب کشیده‌اند و از هم‌نوع و هم‌دین خود در غزه حمایت نمی‌کنند و مردم فلسطین هم به خاک و خون کشیده می‌شوند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام خاطرنشان کرد: کودکان، زنان و غیرنظامی‌ها در اصول جنگی مورد تحمیل خسارات جنگی نیستند و در تمام دنیا آسیب رساندن به این قشر جرم بوده و این مسئله محکوم است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب با زیرپا گذاشتن تمام اصول جنگی به نسل‌کشی ادامه می‌دهد اما در چنین حالتی این مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم هستند.

 

وی افزود: مردم غزه مقتدر و مظلوم هستند، این‌ها گوش دنیا را با اقتدارشان، نترس بودن‌شان، با انتخاب راه شهادت، کَر کرده‌اند، امروز مردم جهان زندگی عادی خود را می‌گذرانند اما جوانان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در غرب همه به جبهه مقاومت و به طرفداری از فلسطین پیوسته و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار سر می‌دهند.

 

 

 

کیانی گفت: مردم غزه راه عاشورا و مقاومت اباعبدالله را دوباره زنده کرده و این ایستادگی در امتداد همین قیام است، عنوان کرد: رهبر انقلاب نیز در حمایت از مردم غزه جوانان را هر روز و هر روز در سراسر دنیا به اسلام دعوت می‌کند و جوانان نیز وجدانشان بیدار شده و در مسیر اسلام‌خواهی گام برداشته‌اند.

 

 

وی تصریح کرد: جوانان دنیا به انقلاب فلسطینیان پیوسته‌اند و دعوت رهبر انقلاب از آنان نیز باعث شده که برخی از جوانان بلژیکی به مقام معظم رهبری نامه بنویسند و از راهنمایی‌های ایشان و دفاعی که از مردم مظلوم غزه و گروه مقاومت می‌کنند، تقدیر کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد