سرویس: سیاسی
کد خبر: 66828
|
00:20 - 1403/06/03
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:

اربعین نماد همبستگی است

اربعین نماد همبستگی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اربعین نماد همبستگی و عشق به امام حسین (ع) است که در این روزها همبستگی همه مسلمانان برای یک هدف مشخص دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امام حسین (ع) به‌عنوان یک الگوی بی‌نظیر برای ایستادگی در برابر ظلم معرفی می‌شود. فداکاری ایشان و خانواده‌اش، به‌ویژه در شرایط دشوار کربلا، نماد مقاومت و ایثار است. این الگو نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی انسان‌ها قابل‌استفاده است.

وی افزود: پس از واقعه عاشورا، حضرت زینب (س) به‌عنوان یک شخصیت‌محوری در تبیین قیام عاشورا شناخته می‌شود. او با خطبه‌های خود، پیام عاشورا را به مردم منتقل کرد و ظلم حکومت وقت را افشا نمود. حفظ عفاف و حجاب او در شرایط بحرانی، نشان‌دهنده قدرت و استقامت زنان در مواجهه با چالش‌ها است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با الهام از اصول عاشورا، موفق به سرنگونی حکومت پهلوی شد و این قدرت فرهنگی و اجتماعی آموزه‌های عاشورا است که می‌تواند در تحولات بزرگ اجتماعی مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، مادران شهدای ایرانی با الگوبرداری از حضرت زینب (س)، فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ فرستادند؛ این اقدام نشان‌دهنده ادامه راه عاشورا در زندگی روزمره و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.

رحیمی بیان داشت: حضور زائران اربعین با تصاویر شهدا نشان‌دهنده پیوند عمیق بین فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های عاشورا است؛ اربعین نه‌تنها یادآور فداکاری‌های گذشته است؛ بلکه نشان‌دهنده استمرار این ارزش‌ها در بین نسل‌های جدید نیز است.

وی تصریح کرد: قیام عاشورا بر فرهنگ مقاومت و ایستادگی، به‌ویژه در میان زنان، تأثیر عمیقی داشته و همچنین، ارتباط این آموزه‌ها با تحولات اجتماعی معاصر مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تأکید بر اهمیت حفظ این ارزش‌ها در زندگی امروز جامعه اسلامی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امروز هر روز بیشتر به ترویج فرهنگ عاشورا نیاز داریم و لازم است تا دراین‌خصوص تمام امکانات خود را به کار گرفته و از برکت اربعین برای رشد جامعه اسلامی استفاده کنیم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد