سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67128
|
14:27 - 1403/06/21
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد:

مغفول ماندن مسئله سینما در ایلام

مغفول ماندن مسئله سینما در ایلام
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: سینما در ایلام نه‌تنها یک منبع تفریحی بلکه ابزاری برای انتقال فرهنگ و هنر محلی است. با توجه به پتانسیل‌های موجود، امید می‌رود که در آینده شاهد رشد و توسعه بیشتری در این حوزه باشیم.

حسین ندیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: سینما در ایلام، مانند بسیاری از نقاط دیگر ایران، تاریخچه و ویژگی‌های خاص خود را دارد. ایلام به عنوان یکی از استان‌های غربی کشور، دارای فرهنگ و هنر غنی است و سینما نیز بخشی از این فرهنگ محسوب می‌شود.

 وی افزود: سینما در ایلام به طور رسمی از دهه‌های اخیر شروع به فعالیت کرده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی این استان، سینما به عنوان یک رسانه مهم برای انتقال فرهنگ و هنر محلی و همچنین نمایش فیلم‌های ملی و بین‌المللی شناخته می‌شود. 

 کارشناس مسائل اجتماعی گفت: در حال حاضر، ایلام دارای سالن سینما نیست که فیلم‌های ایرانی و خارجی را نمایش دهد یک سالن وجود دارد که فیلم‌ها را نشان می‌دهد اما نمی‌توان اسم آن را سینما گذاشت.

 ندیمی گفت: سینما در ایلام می‌تواند علاوه بر نمایش فیلم، به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز می‌پردازد. این رویدادها فرصت مناسبی برای معرفی فیلم‌سازان محلی و آثار آن‌ها فراهم می‌کند. 

وی یادآور شد: با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه سینما در ایلام صورت‌گرفته، این استان هنوز با چالش‌هایی مانند کمبود امکانات، عدم دسترسی به فیلم‌های روز و همچنین نیاز به حمایت‌های بیشتر از سوی دولت مواجه است. 

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: سینما در ایلام نه‌تنها یک منبع تفریحی بلکه ابزاری برای انتقال فرهنگ و هنر محلی است. با توجه به پتانسیل‌های موجود، امید می‌رود که در آینده شاهد رشد و توسعه بیشتری در این حوزه باشیم.

 

انتهای خبر/ر
 


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد