سرویس: سیاسی
کد خبر: 67233
|
04:14 - 1403/06/28
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

توجه به منویات رهبر در باب وحدت ضروری است

توجه به منویات رهبر در باب وحدت ضروری است
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص هفته وحدت بیانگر رویکردی است که همه مسئولان باید داشته باشند و در بین مسلمان تنش‌ها را کنار گذاشته و با هم متحد شوند تا دشمن نتواند بر ملت‌های مسلمان غلبه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مرادبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: هفته وحدت به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) در تقویم اسلامی به‌عنوان یک دوره مهم برای تقویت همبستگی بین مسلمانان شناخته می‌شود. این هفته از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به‌عنوان فرصتی برای ترویج وحدت و همدلی در میان مسلمانان از مذاهب مختلف در نظر گرفته می‌شود.

 وی افزود: هفته وحدت پیشنهاد امام خمینی (ره) نام‌گذاری شد تا به تقویت روابط بین مسلمین کمک کند و این هفته فرصتی است برای یادآوری اهمیت همبستگی و همکاری مسلمانان در برابر چالش‌های جهانی و اختلافات مذهبی.

 نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این ایام، مراسمات و جشن‌های مختلفی در مساجد و مراکز اسلامی برگزار می‌شود که به ترویج پیام‌های وحدت و دوستی بین مسلمانان می‌پردازد.

 مسئول حوزه‌های علمیه ایلام بیان داشت: تولد پیامبر اسلام (ص)، نه‌تنها به‌عنوان آغاز دین اسلام، بلکه به‌عنوان نمادی از رحمت و محبت برای بشریت مطرح است. ایشان به دعوت به صلح، وحدت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تأکید داشتند.

 وی یادآور شد: هفته وحدت به ایجاد فضایی مناسب برای گفت‌وگو و تبادل نظر بین مذاهب مختلف کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش تنش‌ها و اختلافات کمک کند.

 مرادبیگی خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصتی است برای تجدید عهد مسلمانان با ارزش‌های مشترک و ترویج دوستی و همبستگی؛ یادآوری ولادت حضرت محمد (ص) به‌عنوان یک الگوی انسانی و اخلاقی، می‌تواند الهام‌بخش تلاش‌ها برای ایجاد جهانی بهتر و عاری از تنش باشد.

 وی تصریح کرد: صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص هفته وحدت بیانگر رویکردی است که همه مسئولان باید داشته باشند و در بین مسلمان تنش‌ها را کنار گذاشته و با هم متحد شوند تا دشمن نتواند بر ملت‌های مسلمان غلبه کند.

مسئول حوزه‌های علمیه ایلام عنوان کرد: امروزه باتوجه‌به منویات رهبر انقلاب مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و نقاط اشتراک را پیدا کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد