سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67075
|
09:22 - 1403/06/18
نسخه چاپی

مدیرکل گمرک ایلام خبر داد:

صادرات ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار کالا

صادرات ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار کالا
مدیرکل گمرک ایلام گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سهراب کمری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: پس از وقفه‌ای کوتاه و باتوجه‌به عادی‌شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از دهم شهریورماه ازسرگرفته شد.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به صادرات ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار در باز زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، افزود: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۷۱ تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان صادرات انجام شده در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال تا پایان مردادماه) ۴۵۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۶۷ دلار به میزان ۷۵۵ هزار و ۹۸۴ تن مربوط به صادرات (اظهارات در گمرک مهران) بوده است.

 مدیرکل گمرک ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۸۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۸۷ دلار نیز مربوط به صادرات (اظهار در سایر گمرکات، خروج از مرز مهران) به میزان ۳۸۵ هزار و ۱۲۳ بوده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

این مسئول یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران با وزن 3 میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد