سرویس: استان ایلام
کد خبر: 66825
|
14:13 - 1403/06/01
نسخه چاپی

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام مطرح کرد:

روایتی از نقش بانوان در حادثه کربلا

روایتی از نقش بانوان در حادثه کربلا
مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام با اشاره به نقش بانوان در حادثه کربلا گفت: حضرت زینب (س) بزرگترین نقش در زنده نگه داشتن حادثه کربلا داشته است.

 مریم خسروانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: حماسه عاشورا یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ است که تأثیرات شگرف پس از آن در طول تاریخ مشاهده می‌شود.

 وی افزود: زمانی که سیدالشهدا (ع) از حجاز به سمت کوفه حرکت کرد، با تسلط بر علم غیب الهی، بدعهدی کوفیان و وقوع شهادت خود و یارانش را می‌دانست؛ اما نه‌تنها در پیمودن این مسیر کوتاهی ننمود؛ بلکه به همراه زنان و کودکان طی طریق کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: مدار ایفای نقش مردان عاشورایی، حضور آگاهانه در میدان نبرد، مبارزه با لشکریان کفر تا آخرین قطره خون خود، دفاع از دین خدا و اطاعت از اولی‌الامر بود و مدار ایفای نقش زنان عاشورایی تحریض و تشویق مردان به مبارزه و بازگو نمودن حوادث پس از عاشورا است تا آنجا که پس از ۱۴۰۰ سال نه‌تنها آن واقعه بزرگ فراموش نگشته؛ بلکه روزبه‌روز زنده‌تر و مانند خون در رگ‌های انسان‌های آزاده جریان دارد و حتی در میان سایر ادیان و مذاهب عشق و ارادت به سیدالشهدا (ع) مشهود است.

 خسروانی گفت: حضرت زینب کبری (س) در کربلا نقش مهمی داشته و با ایفای نقش حمایت و تسلی به امام سجاد (ع)، سرپرستی و دلداری کاروان اسرای کربلا، یادآوری مصائب عاشورا و ایجاد حزن و اندوه در مخاطبان، بزرگ‌ترین نقش را در زنده نگه‌داشتن حادثه کربلا ایفا نمود.

 وی تصریح کرد: تا به امروز، بانوان مسلمان در تقویت صبر و ایمان به بانوی بزرگ کربلا اقتدا کرده و ثمره زندگی بسیاری از آنان پرورش انسان‌هایی پاک و مخلص بوده است. مادران، خواهران و همسرانی که سرفرازی و حیات دین خدا را بر حیات عزیزان خود ترجیح داده و با رؤیت پیکرهای مجروح و بی‌جان آنان سخنی جز (به فدای اسلام) به زبان نیاورده‌اند، روسفیدان تاریخی که نه زینب را دیده و نه زمانه زینب را درک کرده‌اند اما حضور زینب را در زمانه‌ها دیده اند.

 

 انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد