سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6651
|
11:34 - 1393/01/22
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

هیچ فردی خارج از استان را برای مدیریت دعوت نکرده ایم

هیچ فردی خارج از استان را برای مدیریت دعوت نکرده ایم
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت:هیچ فردی خارج از استان را برای مدیریت دعوت نکرده ایم.

حسین کلانتری در گفتگویی اختصاصی باخبرنگار ایلام فردابا اشاره به روند انتصاب فرمانداران استان ایلام اظهار کرد:الحمدالله تا به امروز اهتمام جدی مدیریت کلان استان ،حرکت در مسیر برنامه های دولت تدبیر و امید بوده است.

وی ادامه داد:در انتخاب فرمانداران ،برمشی اعتدال گرایی،قانون مداری، خدمتگزاری و پرهیز از افراط و تفریط تاکید شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اضافه کرد:تلاش بر این بوده که جای هیجان زدگی و احساساتی عمل کردن،عقلانیت در انتخاب فرمانداران ملاک باشد.

گفتارها بر مدار منطق و اعمال بر محور قانون باشد

کلانتری تاکید کرد:تردیدی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی با هم در نظرات،سلایق،دیدگاهها و انتصاب و واگذاری مسئولیت ها به افراد با هم اختلاف نظر داشته باشند،که این امری طبیعی است؛ولی برای برطرف کردن اختلاف نظرهایی که در میدان کار،خدمت و مسئولیت به وجود می آید و به منظور کاهش تنش ها و دوری از چالش ها و نزدیک شدن افکار و آرا به هم و حفظ تعامل و تلاش برای توسعه و پیشرفت و حفظ وحدت و انسجام ،راه اصولی آن است کهگفتارها بر مدار منطق و اعمال بر محور قانون باشد؛یعنی ملاک قانون است.

وی عنوان کرد:لازم است که هر فرد حقیقی یا حقوقی اول جایگاه خود را بشناسد و طبق قانون از حق خود دفاع کند و سپس حقوق دیگران را هم بشناسد و به آن احترام بگذارد و به اختیارات و مسئولیت های دیگران تعرض و دست اندازی نداشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد:ممکن است که اشخاص حقیقی یا حقوقی،در رابطه با چینش فرمانداران نظرات متفاوتی داشته باشند که ما ضمن احترام و بررسی پیشنهادات سازنده و استقبال از نقدهای دلسوزانه،با عمل ،بر این باور خطاها را کاهش داده و ضعفها را اصلاح و نقاط مثبت را تقویت می کنیم.

کلانتری تصریح کرد:همه بدانند که بر اساس قانون،حق استاندار است که فرماندار را پیشنهاد دهد و با تایید مقام عالی وزارت کشور،نماینده عالی دولت در هر شهرستان تعیین شود.

وی گفت:فرماندار نماینده عالی دولت است با مسئولیت ها و اختیارات مشخص و قانونی؛اگر به جهت حفظ تعامل و احترام پیشنهادات عزیزانی مورد بررسی قرار بگیرد،اشخاص حقیقی یا حقوقی نباید تصور کنند که با حفظ سمت،مسئول انتصابات دولت هم هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد:مردم به خوبی می دانند که دولت پاسخگو دولتی است که بتواند با اقتدار از اختیارات خود استفاده کند؛مردم دولت مقتدر،خدمتگزار،عدالت محور ،قانون گرا و پاسخگو را می پسندند.

سه شاخص اصلی ملاک انتخاب فرمانداران

کلانتری در ادامه گفتگوی خود و در پاسخ به سوالی در خصوص ملاک انتخاب فرمانداران استان،گفت:تردیدی نیست که هرکسی بخواهد در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت بپذیرد، باید به اصل نظام و آرمانهای بلند حضرت امام(ره) و شهدای والامقام و فرامین مقام معظم رهبری پایبند باشد.

وی ادامه داد:همچنین ملاکهایی قبلا اعلام شده و طبق دستورالعمل ها و اولویت های تعیین شده، سه شاخص اساسی مد نظر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی با اشاره به این سه شاخصه تصریح کرد:اولین شاخصه داشتن سابقه قابل بررسی،مفید و موفق در مجموعه وزارت کشوراست و دومین شاخصه هم باور داشتن برنامه های جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشور و پایبندی به منشور دولت تدبیر و امید که با رای و خواست مردم سرکار آمده و مورد عنایت مقام معظم رهبری است.

کلانتری اضافه کرد:سومین شاخص هم ،داشتن توانایی،تجربه،دانش و شایستگی لازم و کسب صلاحیتهای قانونی برای اجرای برنامه های دولت و توانمندی در خدمتگزاری به مردم است.

هیچ فردی خارج از استان را برای مدیریت دعوت نکرده ایم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات اخیر عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب مدیران غیر بومی در استان عنوان کرد:جناب آقایان علی محمدی،احمدی و شوهانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هستند و همواره مورد احترام مجموعه مدیریت کلان استان بوده و می باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اظهار کرد:حق طبیعی آنان است که پیرامون مسائل مختلف اظهار نظر کنند و حتما با نگاه دلسوزانه این مسائل را مطرح می کنند؛ما هم به مسئولان استانی و بومی افتخار کرده و در تقویت آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

کلانتری ادامه داد:مردم عزیز می دانند که فرمانداران دولت تدبیر و امید،همگی زادگاه و محل زندگیشان استان ایلام می باشد و فقط یکی از این فرمانداران زادگاهش استان کرمانشاه بوده ولی از سالیان دور استان ایلام را برای زندگی انتخاب کرده و در این استان استخدام شده و در سطوح مختلف مدیریتی در استان ایلام خدمت کرده است و دستگاههای مسئول صلاحیت اخلاقی،مالی و سیاسی وی را تایید نموده است.

وی گفت:ما هیچ فردی را خارج از استان دعوت نکرده ایم تا او را در سمتی قرار دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با مخاطب قرار دادن مردم،رسانه ها و اصحاب فرهیخته استان بیان کرد:آیا قبول دارید که در دولت های گذشته و همچنین در این دولت تعدادی از مدیران لایق ایلامی در سایر استانها ی کشور در سمت های مختلف از جمله استاندار،معاون استاندار،فرماندار،بخشدار و مدیر کل مسئولیت داشته و دارند؟

کلانتری ادامه داد:آیا به جرم اینکه این افراد اهل آن استان نیستند باید طردشان کنند؟یا هم اکنون که مسئولیت دارند عزلشان کنند؟پس با این سخن بلند و زیبای"همه جای ایران سرای من است"چه باید کرد؛البته مصادیقی وجود دارد که به صلاح نمی دانم که بیان کنم.

متوقف شدن توسعه استان با بحثهای حاشیه ای

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات عمران علی محمدی تاکید کرد:همه باید مواظب باشیم که با دامن زدن به مباحثی همچون بومی و غیر بومی،شمالی و جنوبی و تعصبات قومی و قبیله ای ،استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار نمی دهد؛در حالی که نگاه مدیریت عالی استان بسیار وسیعتر و جامع تر از این مباحث است؛ همدلی و هماهنگی و هم فکری نیاز ضروری ما برای انجام وظیفه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود:استقبال امام جمعه شهرستان چرداول،فرماندهان نظامی و انتظامی و امنیتی و همچنین  روسای شورای شهر و روستا و دبیر عالی شورای استانها در مراسم معارفه فرماندار چرداول و دیدار گروهای مختلف با فرماندار چرداول پیام مشخصی دارد.

کلانتری در ادامه گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار ایلام فردا در خصوص میزان استقبال مردم از فرمانداران دولت تدبیر و امید در استان ایلام تصریح کرد:استقبال مردم از اکثر فرمانداران شهرستانهای استان ایلام شاید در کشور بی نظیر بوده است؛قربانی کردن دهها راس گوسفند ،دود کردن اسپند و به راه افتادن کاروانهای خودرویی نشان از محبوبیت دولت تدبیر و امید می دهد که مسئولیت ما را در خدمتگزاری به مردم دوچندان می کند.

وی در پایان اظهار کرد:حفظ وحدت و همدلی و داشتن تعامل و گفتگوباهم،با محوریت قانون نیاز امروز مدیران و مسئولین استان در سطوح مختلف است تا با فراهم نمودن بستر کار و تلاش برای خدمت به مردم و اجرایی نمودن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال "اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی"توفیق لازم حاصل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد