سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6507
|
00:33 - 1393/01/07
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

مشکل فراروی جهان اسلام گسترش جریان فکری افراط‌گرای تکفیری است

مشکل فراروی جهان اسلام گسترش جریان فکری افراط‌گرای تکفیری است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:مشکل فراروی جهان اسلام گسترش جریان فکری افراط‌گرای تکفیری است.

احمد شوهانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام فردا با بیان اینکه  جامعه هدف این جریان فکری، کل مسلمانان و همه مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به رویکردی که استکبار جهانی در مقابله با گسترش تفکر و اندیشه اسلامی دارد، می‌خواهد با رشد و اشاعه تفکر تکفیری و افراط‌‌‌‌ گرایی بر رشد اندیشه‌های انقلابی و نظام اسلامی تسلط پیدا کند و آن را در دنیا مهار کند.

وی ادامه داد: این جریان افراطی‌‌گرا و تکفیری بیشتر برای مقابله با مذهب تشیع و نظام اسلامی بنا شده و تلاش می‌شود سایر مذاهب اسلامی را از مکتب شیعه جدا تلقی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم‌ترین راهکاری که می‌توان برای مقابله با این جریان پیشنهاد کرد، آگاهی‌بخشی جامعه اسلامی نسبت به آسیب‌ها و خطرات جدی این تفکر افراطی‌گرا و تکفیری است.

دکترشوهانی با تاکید براینکه جریان و تفکر افراطی‌گری ابزاری در دست استکبار و قدرت‌های جهانی برای محدود کردن اقتدار و قدرت امت اسلامی است، تصریح کرد: ملت های مسلمان باید با هوشیاری با این توطئه‌ استکبار جهانی را که وحدت امت اسلامی را نشانه‌گرفته مقابله کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با اشاره به نگاه کشورهای غربی به جریان تکفیری در جهان اسلام، گفت: کشورهایی که از جریان افراطی‌گری در جهان اسلام حمایت می‌کنند نیز به خوبی دریافته‌اند پس از اتفاقاتی که در سوریه و برخی از کشورها افتاده، این جریان فکری تندرو به زودی برای آنها مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهند کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد